SzavazásEgy szakmai előadás célja, hogy...
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Ennyit lógnak most a magyar fiatalok a YouTube-on, TikTokonMintegy négy órát töltenek telefonjuk képernyője előtt egy átlagos napon a 16-35 évesek, ennek csaknem felét közösségi médiumok alkalmazásai teszik ki - egyebek mellett ez derült ki az NMHH friss kutatásából.
A fiatal felnőttek digitáliseszköz-használati szokásait vizsgáló reprezentatív tanulmány online kérdőíves felmérésében több mint ezer fiatal vett részt (...). Az eredmények alapján a 16-35 évesek átlagos napi képernyőideje 3 óra 49 perc, amely 60 képernyő be- és kikapcsolási ciklushoz kötődik. A vizsgált telefonokat általában 22 óra környékén használták a legtöbben - ilyenkor az eszközök mintegy negyede aktív volt. A résztvevők a kutatás időtartama alatt átlagosan 58 különböző alkalmazást indítottak el okostelefonjukon, de képernyőidejük mintegy felét a legnépszerűbb közösségimédia-platformok tették ki: a Facebook és üzenetküldő alkalmazása, a TikTok, a YouTube és az Instagram. A 16-19 éves lányok első számú közösségimédia-felülete egyértelműen a TikTok, a fiúk körében azonban a YouTube bizonyult népszerűbbnek. A tinédzserlányok képernyőidejük 37 százalékát a TikTokon, 9 százalékát pedig a YouTube-on töltötték - ezzel szemben a fiúk képernyőidejének 19 százalékát a YouTube tette ki, és "csupán" 15 százalékát a TikTok. Platformhasználati szokásaik alapján a fiatalok két generációra oszthatók: a 16-24 évesek körében elsősorban a TikTok, míg a 25-35 éveseknél a Facebook a favorit. Az életkor előrehaladtával a közösségi platformokon töltött idő jellemzően csökken. Négy fő felhasználói csoport: - 43 százaléka került a közösségimédia-használók csoportjába - 25 százalékuknál a böngészőhasználat - 22 százalékuknál a mobiljátékok - 10 százalékuk estében pedig a videótartalmak fogyasztása volt a legmeghatározóbb használati mód. |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |