Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Épület, mely kinézetében is a polgároké kíván lenni - intim kapcsolat

Hogyan lehet szerethetővé tenni egy bürokratikus intézményt, amely az emberek fejében sokkal inkább hivatal, mint személyes segítő partner? Esetünkben mondjuk egy önkormányzati szolgáltatóirodát. Igen, ahogyan a könyvtárat is: alapvetően a szolgáltatások minőségével; gyorsaság, pontosság, udvariasság, ügyfélkényelem stb. Erről a szolgáltatásokat már igénybe vevők alkothatnak képet. A még kívülállókban viszont inkább ikonikusabb arculati intézkedésekkel, kommunikációval lehet pozitív képet kialakítani. Korábban ilyenre egy lengyel porcelángyár példáját hoztuk: link , de ide tartozhat a helsinki Oodi könyvtár tervezésének módszere link , mely során hosszan konzultáltak a helyiekkel.

Amikor holland Deventer Város Önkormányzata link új székhelyét építette, homlokzatának borításához 2000 ujjlenyomat-mintát vettek a helyiektől - amit persze anonimizáltak. Az eredmény egyszerre intézményes - "hivatali" -, illetve intim vonzattal bír. Az én ujjam lenyomatát viseli az az intézmény, amely engem szolgál(!) Ilyen módon intim lett a hivatal külső megjelenése. A link oldalon mutatjuk a külső és belső fotókat.: homlokzat, átrium, ügyfél-fogadási pontok, mini játszótér gyerekeknek.

E megközelítésben van azonban egy komoly veszély. Ha ugyanis a minőség legfőbb mutatója - a használók személyes céljait szem előtt tartó szolgáltatás - gyengébb a használói elvárásoknál, akkor az arculati elemek visszafelé sülnek el; paródiává, gúnynak tárgyává válhatnak. A deventeri városházáról ilyen híreket helyben nem hallottam :-) (MG)

Régebbi hírforrás(ok): Határbontás tapintattal - az intézmény, munkatársai és a célközönség között link Könyvtártervezés - a helyi erős ember, vagy a használók ötletei alapján? link
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról