Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Eredményes összefogás a bezárás ellen

Egy vasúti példa, melyről érdemes analógiásan gondolkodni: 'Rég nem látott megújulás előtt áll az egy évvel ezelőtt még bezárásra ítélt vasúti szárnyvonal Veszprém, Zirc és Bakonyszentlászló között. Zircen uniós támogatással, 200 millió forintból épül az új, közös vasúti és buszpályaudvar, amely kényelmesebbé teszi az átszállást az utasoknak. Decembertől olyan vasúti menetrend lép életbe, amely figyelembe veszi a munkába és az iskolába járók szempontjait, és így mérséklődhet az autóbuszok zsúfoltsága. Jövő nyártól ráadásul a menetidő is csökken Zirc és Veszprém között, rájöttek ugyanis, hogy a 40 kilométeres sebességkorlátozás csak a Dudarról bauxitot szállító tehervonatok esetében szükséges, így már csak a fénysorompókat kell hozzáigazítani a gyorsabb személyvonatokhoz, ami 25 millió forintba kerül. Egy hónapon belül pedig alapítványt hoznak létre a térség önkormányzatai és civil szervezetei, hogy pénzt gyűjtsenek a további fejlesztésekre, például megállót építsenek a vasút mentén Veszprémtől 12 kilométerre fekvő Eplényben, valamint reklámozzák a vonatozás előnyeit az autózással szemben.
A sikeres mentőakcióhoz térségi összefogás kellett, valamint néhány önkéntes, köztük a Reflex Környezetvédő Egyesület szakértője, Bödecs Barnabás, aki társadalmi munkában vállalta a több hónapos egyeztetést a MÁV, a Volán és a közlekedési tárca munkatársaival. Így az idén már fel sem merült, hogy a bakonyi vasút egyike lenne annak a 38 mellékvonalnak, amelyre a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) decembertől nem rendeli meg a személyszállítást. Bödecs azonban a kedvező tapasztalatok ellenére is azt mondja, még legalább két-három év, mire felkészülnek arra, hogy átvegyék a MÁV-tól a helyi vasút üzemeltetését. A racionális működéshez ugyanis Győr környékén meg kell oldani, hogy az autóbuszok ne párhuzamosan közlekedjenek, hanem ráhordják az utasokat az elővárosi vasútra, éjszaka pedig húsz-harminc emberért ne vonatot, hanem buszt indítsanak Bakonyszentlászlóra, ehhez azonban létre kell hozni a közös tarifával működő közlekedési szövetséget.' - F: nov. 15.

Hírforrás: HVG, link (regisztrációval olvasható)
2007. november 28.  •  Továbbküldöm a hírt
Link e hírhez:
http://www.kithirlevel.hu/index.php?kh=eredmenyes_osszefogas_a_bezaras_ellen
Régebbi hírforrás(ok): HVG, link (regisztrációval olvasható)
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról