Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Csak szolgáltatunk vagy gyártsunk is információs tartalmakat könyvtárosként?

  • • Elég a szolgáltatás, az is elég feladat
  • • Persze, gyártsunk; általa is növelhetjük a használószámot
  • • Igen, lehetőleg több könyvtár együtt, tudás- és forrásmegosztással
  • • Csak akkor, ha a statisztikában is van ilyen rovat
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2025 | 2024 | 2023 | 2022 |
| 2021 | 2020 | 2019 | 2018 |
| 2017 | 2016 | 2015 | 2014 |
| 2013 | 2012 | 2011 | 2010 |
| 2009 | 2008 | 2007 | 2006 |
| 2005 | 2004 | 2003 | 2002 |

2025



 


Eredményesebbek lehetünk, ha az olvasnivalón túl is szolgáltatunk

Vegyünk egy példát: a fizikastúdiumokat. Egyetemi hallgatóknak a perdület és a forgatónyomaték elvont fogalmairól kell tanulniuk. Osszuk be őket két csoportba: az egyik tíz percig kísérletezhet egy biciklikerékkel, a másik tíz perc szóbeli magyarázatot kap, és megosztják velük a többi tanuló megfigyeléseit. Az eredmény az lesz, hogy a tanulás sokkal jobban megy annak a csoportnak, amely aktív interakcióba kerülhetett a fizikai tárgyakkal. A tanítás mélyebbé és vonzóbbá tétele garantálja a sikert.

Több mint kétszáz oktatási tanulmány közelmúltbeli áttekintése megerősíti, hogy az olyan előadásnak, ahol a diák passzívan hallgat, miközben a tanár ötven percen át prézsmitál, már leáldozott a napja. Ha összehasonlítjuk ezt a hagyományos előadást az aktív bevonódást elősegítő pedagógiákkal, akkor a hatás nyilvánvaló: az aktív hallgató minden tudományágban a matematikától a biológián vagy az informatikán át a pszichológiáig - jobban teljesít. Aktív bevonódás esetén az eredmények a szórás felével nőnek, ami jelentős, és a hibaarány csaknem 10%-kal csökken. De milyen stratégiák keltik fel leginkább a tanulók érdeklődését? Nincs egyetlen csodamódszer, hanem egész sor olyan tevékenység létezik, amely arra készteti a hallgatókat, hogy maguk gondolkozzanak: gyakorlati tevékenységek, megbeszélések, amelyekben mindenki részt vesz, kis csoportokban végzett munka, az előadás megszakítása nehéz kérdésekkel, amelyeken a tanulók hosszasan el fognak gondolkozni stb. Minden megoldás jó, ha a hallgatókat rábírja a passzivitás kényelméről való lemondásra.

Hírforrás: p. 175, A rugalmas agy / Stanislas Dehaene, Typotex, 2022.
2025. január 24.  •  Továbbküldöm a hírt
Link e hírhez:
http://www.kithirlevel.hu/index.php?kh=eredmenyesebbek_lehetunk_ha_az_olvasnivalon_tul_is_szolgaltatunk
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról