SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Extra szolgáltatások a holland közkönyvtárakban - koronavírus idején
Címkék: felmérés | Hollandia | innováció, szolgáltatásfejlesztés | Koninklijke Bibliotheek, Den Hague | könyvtár, nemzeti | legjobb gyakorlat (nemzeti könyvtár) | közösségépítés |
Szeptember végén a holland Királyi [nemzeti] Könyvtár új kutatási jelentést tett közzé link az alapkészségekről. Ezt a jelentést minden évben közzéteszik, de idén különösen érdekes volt, mert most a 2020-as, az első koronaév eredményeit is tartalmazza.
Mark Deckers könyvtári tanácsadó a jelentés alapján számba vette, hogy a közkönyvtárak milyen, az alapszolgáltatásokon túli, alternatív szolgáltatásokkal álltak elő. Nos: 86% extra online információ 74% információszolgáltatás hírlevélben 68% telefonos konzultáció 50% tervezetten túli online oktatás 49% egyeztetett személyes segítő beszélgetések 44% online nyelvi fejlesztő szolgáltatás (Taalhuis link ) 38% online beszélgetőóra Skype-on vagy Meets-en 28% nyelvi séta (a holland nyelvet tanulók séta közben, azaz nem zárt térben gyakorolják a nyelvet) 18% otthoni tevékenységek (a könyvtáros a használók lakásában vezet foglalkozást) 14% beszélgető párok (egymást segítik a holland nyelv tanulásában) 16% egyéb 2% egyik felsorolt sem. (ref.: MG) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |