SzavazásA külföldi könyvtári tapasztalatok, jógyakorlatok...
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Ezeket tehetnék a könyvtáros médiaszakértők az iskolában (olvasóink szavazatára)
Címkék: tudásstratégia (2015.05-) | rendezvény használók számára | olvasás | könyvtári szolgáltatás megtérülése (2014.08-) | iskolai könyvtár | helybenolvasás | felolvasás, mesélés | USA | közösségi média |
Okleveles iskolai könyvtáros vagy könyvtári médiaszakember nélkül a diákok kimaradnak sok tevékenységből, kezdve az alapvető műveltségi óráktól és a kutatási készségek elsajátításának lehetőségétől egészen az együttműködésig (csoport- és projektmunkáig), amelyek lekötik a tanulókat és az olvasás szeretetére nevelnek. Az amerikai iskolai könyvtárak hatásvizsgálatai link alapján azok a tanulók, akik olyan iskolába járnak, ahol teljes munkaidős, hivatásos iskolai könyvtárosok és jól felszerelt könyvtárak működnek, pozitívabb olvasási eredményeket mutattak fel, mint azok, akiknek az iskoláiban nem állnak rendelkezésre ilyen források. Az iskolai könyvtárosok ezeket tehetik:
- Az olvasás ösztönzése, pl. beszélgethetünk a diákokkal arról, hogy mit olvastak, mit olvastunk (olvassunk) közösen vagy mit fognak olvasni. MaryAnne Mouthaan iskolai könyvtáros szerint minden téma alkalmas a könyvtár felfedezésére, ha a diákok szeretnek olvasni. - Együttműködés a készségek fejlesztése és a tanulók ösztönzése érdekében. Mouthaan pl. segít a tanároknak forrásokat találni az óráikhoz, bemutatja az adatbázisokat a tanulóknak és készített nekik egy útmutatót, amely abban segíti őket, hogy a lehető legjobban kihasználják az online töltött időt. Ridgefieldben az iskolavezetés is támogatja a tanárok és az iskolai könyvtárosok együttműködését. Az egyik ilyen projektet az iskola könyvtári médiaszakértője, Janine Johnson azzal kezdte, hogy a középiskolás diákok elolvasták Jennifer Nielsen A Night Divided című történelmi regényét a berlini fal által kettéosztott családokról. Ezután a diákok saját zenei listát állítottak össze a regény által kiváltott érzéseik alapján. Johnson posztolt az X-en (korábban: Twitter) a projektről. Ezt még maga az írónő is megdicsérte, aki később átrepült az országon, hogy a diákokkal beszélgessen a művéről. - Befogadó környezet megteremtése, pl. a Baltimore megyei New Town általános iskolában idézetekkel díszített falak, gyermekbarát könyvek és anyagok, valamint hívogató ülőhelyek fogadják a tanulókat. A könyvtár médiaszakértője a szülőket is bevonja. Tavaly a diákok saját rejtélyeket írtak, amelyek közvetlenül kapcsolódtak a tananyaghoz. Minden diák könyvét kemény kötésben bekötötték. Az iskola meghívta a szülőket, hogy meghallgassák a diákok történeteit. (Ref.: Szabó Eszter) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |