Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 


Ezért sem szerencsés, ha egy rendezvény szervezését nem folyamatában kommunikálod

Faludi András neve talán nem sokaknak ismerős, pedig nagyrészt ő szervezte az október 5-i többezres élőláncot, majd részt vett a 27-i 14 kilométer hosszú élőlánc szervezésében is. Ő szülőként áll ki az oktatás mellett. Valami olyat akart csinálni, ami a "lusta tüntetések" helyett emberarcúvá teszi a résztvevőket is, nem csak egy megszámlálhatatlan tömeggé, és az autósokat sem dühíti fel a forgalom blokkolásával. Faludi fontosnak tartja azt is, hogy a szervezők ne a tüntetésen szólítsák meg először a résztvevőket, hanem vonják be őket már előbb a folyamatba.

Mikor a siker összetevőiről kérdeztük, azt mondta: a kommunikáció feltétlenül szükséges a jó kivitelezéshez. Sokszor kapja meg azt a kérdést, hogy mit csináltak jól, hogyan csinálták, ilyenkor mindig ezt a tényezőt emeli ki. "Sokan jöttek azzal, hogy csináljunk olyan kommunikációs paneleket, mint a 'Tudta?' kampány vagy a szankciók, és azokra reflektáljunk". Ő ezekben a kampányokban nem érzi az erőt, sőt, szerinte ellenérzést szülnek. Neki az oktatás nem pártpolitikai, hanem társadalompolitikai kérdés.

A másik probléma a kommunikációval, hogy szerinte a szervezők rendszerint csak magán az eseményen szólnak először a tüntetőkhöz. "A legtöbb tüntetésen megvan egy időpont, egy helyszín, meghallgatom és eljövök. (...) Velem soha nem történt meg, hogy hozzám szóltak előtte." Éppen ezért neki célja volt, hogy már az esemény szervezése közben folyamatosan kommunikáljanak arról, hol tartanak, vagy éppen miért vannak csendben. Szerinte erre a Facebook-felületei tökéletesek voltak: volt egy klassz formátumú kép a rendkívül redukált üzenettel, valamint egy értelmező szöveg. "Egységes arculatban jelentettük meg az útvonalakat, folyamatosan frissítettük a tájékoztató anyagokat, szövegeket. Naponta akár több alkalommal is közzétettünk közönség-megszólító kontenteket." Ezért szerinte érezték az emberek, hogy ők már a megmozdulás előtt a részesei valaminek, aminek a kiteljesedése volt maga az élőlánc.

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról