Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Ezt és így szeretik a fiatalok a zenében

Ma már nem úgy készítenek popslágereket, mint régen, nincsenek szabályok, formák, elvárások. Mindenki inkább saját maga, mint bárki más.
Az új generációnak már nem elég egy kis klub, arénát és stadionokat tölt meg, és mindezt önállóan menedzseli.

Hajós András, zenész:
- Korábban egy dalban az énekelhető refrén, egy szóló vagy esetleg a szöveg történetjellege tartotta fenn a figyelmet 3-4 percen át. Szerintem ma ezek a módszerek ritkábban jelennek meg, ahogyan a hagyományos dalszerkezet (verze-refrén váltakozás) is felbomlott.
Úgy látszik, a közönség figyelmét az tartja fenn, hogy mindig történjen valami új és meglepő. Ebben tükröződnek a közönség saját médiafogyasztási szokásai is: percenként kapcsolgat, itt néz cicás videót, ott meg természetfilmet, a harmadik helyen meg politikát. A közönség elméjének befogadósebessége és ingerszintje megnőtt, és ezt tudja kielégíteni a sokszínűség.

- Hogyan változtak a szövegek?
- HA: Régen közelebb álltak a versekhez. Nem voltak persze azok, de nyelvhasználatban, struktúrában, ritmikusságban mégis a klasszikus irodalmi szabályokat követték. Szépen kiejthető és jól megfogalmazott nyelvi képekkel. Ez a mai srácoknak, lányoknak már sokszor ciki és régies.
Igényük van az őszintébb és hétköznapibb közlésmódra. A Dalfutárban ha van generációs különbség, az pont a dalszöveg szerzőjénél szokott kicsúcsosodni. Sokszor elmondják a fiatalok, hogy számukra egy-egy sor vagy kifejezés túlságosan mesterkélt. Az egyik műsorban például a selyemsál szó szerepelt a szövegben, és a fiatalok egyből rámondták, hogy ez olyan öreges, és direkt romantikusnak szánt érzetet kelt. Miközben ez a szó nyelvi szempontból szépen cseng, ők ragaszkodtak ahhoz, hogy hétköznapibb kerüljön a helyére. Így maradt a sál.
Az a hiteles és menő, amikor valaki önazonosan köznyelvi beszédstílusban prezentálja magát. Ez tetten érhető, ahogy kiejti a szavakat, a szlengben, akár a flegmaságban. A hagyományos szabályok szerinti rímeket is sokszor túl régiesnek találják. Bár vannak most is köztük költők, és használnak költői képeket, de mértékkel.

Őket hallgatják a fiatalok: link .

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról