SzavazásA könyvtárosképzés érzékelt minősége - magadon / környezeteden
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Felkészülés a hőségre - a könyvtári HR, marketing és szolgáltatás feladata
Címkék: adatbázis készítése | együttműködés más könyvtárakkal | épület (könyvtár) | marketing | pr (bizalomkeltés) | tájékoztatás (egészségügyi) 2019- | tájékoztatás (személyes, fizikai) |
A könyvtárnak a témában két célcsoport felé kell megfelelnie.
Munkatársai irányában: 1. a HR felségterülete, mint a munkatársak jólléte; ugyanis nehéz jól szolgáltatni magukat rosszul érző munkatársakkal; 2. a marketing területe, azaz a használók jólléte. A SEXI modell értelmében bele tartozik: - az érzékenyítés - informálás: a helyi hűsölési lehetőségek (pl. a könyvtárban link ), a hőség kezelési lehetőségei, hiszen az élettani hatások például nem mindenki számára egyértelműek. Mindkét fentebb említett célcsoport figyelmét felhívhatjuk a hőséggel kapcsolatos összefüggésekre, cselekvési lehetőségekre. A könyvtár kommunikációs felületein közölhetjük ezeket az információkat (pl. ilyen és hasonló cikkek továbbadása: link ); - példaadás: a könyvtár szó szerint lehet "cool" (magyarul: hűvös, menő), legalábbis saját lehetőségei szerint. Ha hűvös helyet tud biztosítani a rekkenő hőségben, hirdetheti e szolgáltatását, felkészülve arra, hogy olyan emberek jöhetnek így a könyvtárba, akik egyébként nem jönnek be. Ez egyrészt felkészülés a könyvtához nem szokott emberekkel való méltányos kommunikációra, másrész tervek arra, hogy hogyan lehet az alkalmat kihasználni arra, hogy - a könyvtár küldetése értelmében - új használókat nyerjünk általuk; - információ: senki sem tájékozott alapértelemben a témában. A hőséggel kapcsolatos érzékenyítés alapja a vonatkozó információ gyűjtése. Ennek két ága kínálkozik: egy általánosabb, amely praktikusan minden könyvtárban azonos, például a hőség kellemetlen élettani hatásainak mérséklése. A másik terület helyben értelmezhető: melyek a településen hőség esetén nyitva tartó hűvös helyek, melyek a vízhasználat helyi rendelkezései stb. Az együttműködés lehetősége: ha egy könyvtár elkészíti saját tervét és megosztja, más könyvtárnak már nem kell nulláról kezdeni a munkát, elég adaptálni a máshol megfogalmazott ötleteket, eljárásokat, illetve a helyi viszonyokra kitalálni a hiányzókat. Talán ez, az együttműködés - a legnehezebb. (MG) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |