SzavazásJobb lesz-e 2025 a könyvtárak / könyvtárosok számára, mint 2024 volt?
KIT hírlevél évfolyamok2025
|
Felmérésünkből 2. - Válaszadóink harmada szerint nem érthetők jól a könyvtári szolgáltatásokA könyvtárak szolgáltatásmenedzsmentjével kapcsolatban is kérdeztünk könyvtárhasználókat és nemhasználókat kérdeztünk az MKE 54. Vándorgyűlés KIT-műhely apropójából. (Habók Lilla előadását ld.: link ) A felmérésben szereplő kérdéskörhöz az ITIL v4 (IT Infrastructure Library) vezérelveit vettük alapul. Kérdőívünket 405 fő töltötte ki az elemzésig.
Minden szolgáltatásmenedzsment-vezérelv kapcsán kérdést tettünk fel a válaszadóknak: mennyire tartják jellemzőnek, ha a könyvtárakra gondolnak. A következő listában az inkább jellemző és teljes mértékben jellemző értékeket jelölők arányát mutatjuk. Tehát a könyvtár: - 78% szerint jól ismeri a közösség igényeit - 73% szerint épít a felhasználói visszajelzésekre - 78% szerint együttműködéseket alakít ki (pl. más intézményekkel, szervezetekkel) - 89% szerint értékekre fókuszál szolgáltatásaiban (pl. oktatás, kultúra, információhoz való szabad hozzáférés) - 73% szerint folyamatosan fejleszti a szolgáltatásait - 67% szerint jól érthetőek a szolgáltatásai (pl. weboldalon, plakátokon, hírlevélben ismertetett módon) - 65% szerint jól átlátja egészében, hogy milyen szolgáltatásokra van szüksége a közösségének Problémás területnek az utolsó két szempont látszik. Ugyanis ebből következően 33 százalék szerint a könyvtár nem kommunikálja jól a szolgáltatásait a különböző felületeken, így azok nem érthetők a látogatók számára. Sőt, 35 százalék úgy látja, hogy a könyvtár nem igazán érti, milyen szolgáltatásokat lenne érdemes bevezetni. Esetleg, ha vannak szolgáltatások, akkor azokat hangsúlyosabban kommunikálni a célközönség felé. Az eredményeink kiértékeléséből jól látszik, hogy a könyvtárat kevésbé használók rosszabb véleménnyel vannak a könyvtárak szolgáltatásmenedzsmentjéről, mint a könyvtárat használók. Ebből levonható a tanulság, miszerint a könyvtárat nem használók elérésére, véleményének javítására nagyobb hangsúlyt kellene helyezni. (Habók Lilla) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |