SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Felsőoktatási könyvtári márka -- a javítás útjai
Címkék: felmérés | imázs (kép, amit rólunk mások alkotnak) | könyvtár, felsőoktatási v. szak- | marketing | pr (bizalomkeltés) | USA |
A múlt héten ismertetett referátumot link folytatva...
1. A könyvtárak legyenek láthatóbbak. -- Kísérletet kell tenni a nem használók és a könyvtárat ritkán használók bevonására. Alkalmazni kell a digitális forradalom új módszereit a szolgáltatások és azok összekapcsolása terén. Gondot kell fordítani a használói élményre, amelyet a találkozási pontokon (a kölcsönzőpultnál, a tájékoztató ponton, a könyvtárközi kölcsönzési részlegben stb.) szerez meg az olvasó. A használók bevonása kulcskérdés, akár már a tervezés időszakában is. Nemcsak a könyvtárba látogatók, hanem a virtuális használók igényeit is figyelembe kell venni. 2. A könyvtárak teremtsenek vonzó környezetet. -- A könyvtárban legyen olyan a hangulat, ami vonzza a látogatókat. Ennek környezeti tényezői például a kávézó, a tanulási és információszerzési köztér, a kényelmes és mozgatható bútorzat, a csendes és a csoportos foglalkozásokhoz alkalmas terek, a kommunikációra kész személyzet. Olyan szolgáltatásokat kell nyújtani, amelyek hírét a használók 'elmesélhetik' egymásnak. 3. Legyen a könyvtárnak stratégiai terve a brandingre (márkaépítésre). -- Ez a könyvtári szolgáltatások és programok népszerűsítését szolgálja. A személyzetet is megfelelő képzésben kell részesíteni. A branding kihat a könyvtár összes tevékenységére, szervezeti kultúrájára, szabályait és általános szemléletét is beleértve. A könyvtár közösen kialakított jövőképe jó kiindulópont a brandinghez. A brand jóval több, mint egy logó vagy szlogen -- a használói élmények összességét jelenti, és a könyvtár mindazon pontjait érinti, ahol a könyvtáros és az olvasó találkozik egymással. Az érintett közösség elvárásai, annak változásai igen lényegesek ebből a szempontból. (ref.: Hegyközi I.) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |