SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Figyelj, hogy figyeljenek: a jó történetmesélés titka
Címkék: arculat (magunkról mutatott kép) | hatékonyság | információ prezentálása | pr (bizalomkeltés) |
Győrffy Kinga előadása a meggyőzés célú történetmesélésről (storytelling). Ennek vázlata:
1. Nyilvános beszéd: harc a hallgatóság figyelméért. A '70-es években 30, a 90-es évek közepére már csak 18 perc volt az aktív figyelem időtartama. S a hallgatóság figyelme az 5. percben kezd lankadni. 2. A hallgatóság figyelme aktiválható, váratlan váltásokkal (retorikai elemekkel, vizuális jelekkel). 3. A történetmesélés lebonthatja a befogadást váltó falakat. A jó történetmesélés folyamatosan figyeli a hallgatóság figyelmét ki. Történetek forrásai lehetnek: saját siker, saját kudarc, mások történetei, film vagy színdarab, könyv. Céljai lehetnek: bemutatkozás, tanítás, értéktörténet, "tudom, hogy önök mit gondolnak", fikció a jövőről. 4. Csend, mint figyelemösszpontosító eszköz. Az 5 másodperces csend: taktikai szünet. Sokan nagyon nehéznek tartják alkalmazását, ugyanakkor aki jól alkalmazza, nagy nyereségre tehet szert. Az előadó javaslata: hallgassuk meg Steve Jobs korai illetve késői beszédét és lássuk meg a fejlődést benne! (ref.: MG) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |