Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  
 


Francia adományszerzési tapasztalatok 2. -- A szakember feladatai

Grebot Ágnes beszámolója. -- Az adománygyűjtés foglalkozást is teremtett: a fundraiser / prospect researcher (adománygyűjtő szakember és az adományozó felkutatója). Feladatuk kommunikációs és dokumentációs. (Azaz ők is információs szakemberek!) A felkészüléshez és a gyakorlathoz egyaránt szükségük van jól felépített adatbázisra. Ennek tartalma: megcélzott személyek, vállalatok, alapítványok, statisztikai adataik, egyéni és szervezeti motivációik.
A 'prospect researcher' feladata a legmegfelelőbb adományozó kiválasztása. Jó szervező, kíváncsi, bizalmasan kezeli az információkat, figyeli a célszervezetek belső kommunikációját és a piaci viszonyokat, részt vállal a szervezésben. Meggyőzően érvel. Partnerei: öregdiákok, vállalati vezetők, leendő diákok és véleményvezérek. A prospect researcher számára a pénzszerzési kampány hasonló, mint bármilyen 'termék' reklámkampánya. Eszköze: weboldal, emailek, szociális hálózatok, szórólapok, cégismertetők és hirdetések figyelése. Célpontjai: vállalatok és öregdiákok 50-50%-ban. A folyamat:
1. Kiválasztás kapcsolat, érdekeltség, kapacitás szerint
2. Intézményen belüli kapcsolatkeresés évkönyvek, kollégák, adatbázisok segítségével.
3. Intézményen kívüli keresés: alapítványok szövetségei között, vállalati hálózatokban, kereskedelmi irodákban, újságban, konkurenciánál.
4. Profillap elkészítése.
Az öregdiákok (alumni) szerepe: a diplomások minden kampány alapját képezik. Elérésük hálózataikon keresztül lehetséges: öregdiákok köre, szövetsége, hallgatók klubja, de az utolsó éves hallgatókat kell elsősorban érdekeltté tenni (elérésük: évfolyamok ünnepei, diplomaosztás). A prospect researcherek létrehozzák az adományozók klubját, az adományozók piramisával (név szerinti említés főleg angolszász országokban honos).
A fundraiser és a prospect researcher teendői tehát nem azonosak. A fundraiser inkább dokumentál, információt gyűjt, míg a prospect researcher kommunikációs munkát végez: kiválasztja a fundraiserek által összegyűjtött információkból a potenciális adományozókat, valamint megszervezi a kampányt.

Hírforrás: Grebot Ágnes philagi@club-internet.fr
2009. augusztus 31.  •  Továbbküldöm a hírt
Link e hírhez:
http://www.kithirlevel.hu/index.php?kh=francia_adomanyszerzesi_tapasztalatok_2-a_szakember_feladatai
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról