SzavazásA könyvtárosok belső kommunikációjának minősége...
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Francia adományszerzési tapasztalatok 2. -- A szakember feladataiGrebot Ágnes beszámolója. -- Az adománygyűjtés foglalkozást is teremtett: a fundraiser / prospect researcher (adománygyűjtő szakember és az adományozó felkutatója). Feladatuk kommunikációs és dokumentációs. (Azaz ők is információs szakemberek!) A felkészüléshez és a gyakorlathoz egyaránt szükségük van jól felépített adatbázisra. Ennek tartalma: megcélzott személyek, vállalatok, alapítványok, statisztikai adataik, egyéni és szervezeti motivációik.
A 'prospect researcher' feladata a legmegfelelőbb adományozó kiválasztása. Jó szervező, kíváncsi, bizalmasan kezeli az információkat, figyeli a célszervezetek belső kommunikációját és a piaci viszonyokat, részt vállal a szervezésben. Meggyőzően érvel. Partnerei: öregdiákok, vállalati vezetők, leendő diákok és véleményvezérek. A prospect researcher számára a pénzszerzési kampány hasonló, mint bármilyen 'termék' reklámkampánya. Eszköze: weboldal, emailek, szociális hálózatok, szórólapok, cégismertetők és hirdetések figyelése. Célpontjai: vállalatok és öregdiákok 50-50%-ban. A folyamat: 1. Kiválasztás kapcsolat, érdekeltség, kapacitás szerint 2. Intézményen belüli kapcsolatkeresés évkönyvek, kollégák, adatbázisok segítségével. 3. Intézményen kívüli keresés: alapítványok szövetségei között, vállalati hálózatokban, kereskedelmi irodákban, újságban, konkurenciánál. 4. Profillap elkészítése. Az öregdiákok (alumni) szerepe: a diplomások minden kampány alapját képezik. Elérésük hálózataikon keresztül lehetséges: öregdiákok köre, szövetsége, hallgatók klubja, de az utolsó éves hallgatókat kell elsősorban érdekeltté tenni (elérésük: évfolyamok ünnepei, diplomaosztás). A prospect researcherek létrehozzák az adományozók klubját, az adományozók piramisával (név szerinti említés főleg angolszász országokban honos). A fundraiser és a prospect researcher teendői tehát nem azonosak. A fundraiser inkább dokumentál, információt gyűjt, míg a prospect researcher kommunikációs munkát végez: kiválasztja a fundraiserek által összegyűjtött információkból a potenciális adományozókat, valamint megszervezi a kampányt.
Hírforrás:
Grebot Ágnes philagi@club-internet.fr
2009. augusztus 31. • Továbbküldöm a hírt Link e hírhez: |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |