SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Gyakori marketing-tévhitek 2. - A használó szeret olvasniNem; nem szeret!
Azon túl, hogy a hagyományos olvasásnak apad a tábora, az emberek nem szeretnek úgy általában olvasni. S akik szeretnek, azok is csak szellemi, lelki épülésükre. Az olvasás ugyanis eszköz, és nem cél. És az emberek kimondottan NEM szeretnek pl. könyvtári szabályzatokat, használati utasításokat olvasni. Annak örülnek - akárcsak mi, amikor egy hivatalban szeretnénk eligazodni, vagy metrójegyet vásárolni -, ha az aktuálisan szükséges információ a lehető legkorrektebben, de a legkevesebb szóval jut tudomásukra. Még mondatok sem kellenek! "A Könyvtárunk rendes nyitva tartása csütörtökönként 10.00-19-00." helyett sokkal jobb egy táblázat, a szikár adatokkal. Nyugi; elég lesz neki. Sőt, ha közlendőnk olyan, akkor használjunk a felek számára egyértelmű ábrákat. És ne féljünk: nem ezen múlik, hogy használónk olvasásszerető emberré válik-e. Nézd át minden kimenő irományodat: milyen mondatokat, szavakat húzhatsz ki belőle a tartalom sérülése nélkül. A tartalom meghagyásán túl minél rövidebben írsz, annál többen fogják olvasni! Summa: ha a használót feleslegesen olvastatod, jó eséllyel elveszted. (MG) Kapcsolódó: Olvashatóbb és áttekinthetőbb szövegek készítése - Tippek link |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |