SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Gyakori marketing-tévhitek 4. - Reprezentálni kell"A könyvtárosnak minden témát arányosan be kell mutatni (mégha egy szűkebb szakmai területről is van szó, pl. egy szakkönyvtárban), illetve mindenkit ki kell szolgálnia." A könyvtári ethoszhoz tartozónak vélt gondolat természetesen szemben áll a használói igényekkel való változással, ezért jelentős szerepe van a könyvtárak marginalizálódásában. A könyvtár piacról élő versenytársai nem is kötik magukat ehhez az elvhez, és ez adja jelentős versenyelőnyüket is.
A magyarázat egyszerű: a könyvtárak olyan területekre is figyelnek, szerzeményeznek, amelyeket valamilyen szempont miatt fontosnak tartanak, annak ellenére, hogy a kereslet ezt nem, vagy nem ilyen mértékben igazolja vissza. Ennek lehet ugyan néha előnye, de az állomány / adatbázis minőségét rontja. Már ha ragaszkodunk a minőségirányítás alaptételéhez, hogy a minőség = az ügyfél elvárása. N.b.: az egész (nemzetközi) könyvtári rendszer szintjén más lehet a helyzet. Érvényesülhet a munkamegosztás. De vegyük észre: a reprezentálás és az ügyfelek igényeinek minél hatékonyabb kielégítése egymás ellenében hat. (MG) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |