SzavazásA könyvtárosok belső kommunikációjának minősége...
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Gyorstapaszok gyakori használóiélmény-hibákra (olvasóink szavazatára)
Címkék: használói élmény (UX) 2020- | marketing | információ szolgáltatása weben | beszállítói kapcsolatok |
Ha a weboldaladon nem a legoptimálisabb a felhasználói élmény, látogatókat és bevételt veszíthetsz. A Whereoware kreatív igazgatója, Tim Frost szerinti leggyakoribb hibák:
- bonyolult elrendezés, túl sok kínálattal - hosszú, tolakodó űrlapok - nagy fájlok (gyorsabban betölt az oldal, ha ezek tömörítve vannak) - gyenge interaktivitás (a kattintható elemek legyenek kontrasztosak, pl. más színűek) - olyan tartalmak amelyek nem a célközönség szempontjai szerint készültek - gyenge mobilos használhatóság. E szempontok adják a biztos lábakon álló, pozitív felhasználói élmény alapját. Egyik sem bonyolult, mégis túl sok weboldalról hiányoznak. Hozzáférés (percepció) - Amit szabványok is szorgalmaznak. Maya Stern, a Creative Navy projektmenedzsere javasolja, hogy olyan színeket használjunk, melyeket könnyű olvasni, nem zavarják a szemet. A kontraszt segíti a vizuális hierarchiát, valamint kellemessé teszi a digitális termék látványát. Tartalom - Salman Aslam, a MuchNeeded marketingigazgatója szerint az egyik legfontosabb szempont a használhatóság és a felhasználói élmény. Az egyik legnehezebb dolog az, hogy olyan tartalmat hozzanak létre, amely segíti a felhasználót, nem pedig termékeket próbál eladni. Aslam szerint ennek a filozófiának ki kellene terjednie a designra is. A felhasználói élmény előtérbe helyezése bizony ráfordítás. Ezt segíti a rendszeres visszajelzés: a használók megkapják-e a vágyott élményt. Hiba, ha úgy gondoljuk: mi jobban tudjuk. Kérdezzünk, illetve hallgassuk meg a célközönség véleményét. A kellő szakértelemért megéri kiszervezni a feladatot. Persze, a külső, összetett kérdésekhez értő szakembergárda kiválasztása is kritikus sikertényező. Kattints tehát saját weboldaladra; megfelelő felhasználói élményt biztosít-e. Néhány kisebb javítás is nagy változást hozhat - a látogatók és a szervezet teljesítménye esetében is. (ref.: Salamon Sára) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |