SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Ha pozitívabb imázst szeretnénk... Lépések, lehetőségek és tünetekA legtöbb szervezet már csak a nyilvánvalóvá vált fenyegetésekre összpontosít (pl. bezárás, jelentős piacvesztés stb.). Ez azonban már csak kríziskezelés (melyre lehet forgatókönyvük is), s célja már csak a károk minimalizálása. A reputációval [pozitív imázzsal] kapcsolatos gondok jellemző forrásai:
1. A reputáció és a valóság közötti különbség. Szükséges tevékenység: távolságuk csökkentése, és a szervezet valódi teljesítményének növelése egyaránt kedves használók, fenntartók számára. 2. Változó vélekedések és elvárások. Ha közben a 'valódi én' változatlan, növekszik a táv a valóság és a reputáció között -- s ezzel együtt a kockázat is (pl. elégtelen használóismeret vagy külső kapcsolatok miatt) 3. Gyenge belső koordináció. A szervezeti egységek nem megfelelően osztják meg egymással az információt. (például befolyás- vagy hatalomféltésből). A kedvező reputáció kialakításának feltételei: 1. A közvélemény látókörébe kell kerülni és ott is kell maradni. 2. A vezető médiumokban a hírek legalább 20%-a kedvező színben tüntesse fel a szervezetet, a kedvezőtlenek ne haladják meg a 10%-ot. Emellett a rep. akkor is sérülhet, ha a média csak néhány témára koncentrál a szervezettel kapcsolatban (könyvtárak esetében pl. csak a muzeális állomány kínálata). 3. A tematizálás aktív módja. Legalább 35%-ban proaktivitásra alapuljanak a megjelenések, ami segít alacsony szinten tartani a kedvezőtlen hírek arányát. A pozitívabb imázs megteremtésével első lépése a valóság mérésének fő nehézségei. Sajnos már ezen a szinten is felgyűlnek a problémák. A legnagyobbak: 1. A menedzserek és az igazgatók jellemzően túlbecsülik saját és szervezetük képességeit (és ezt is kommunikálják). 2. A vezetők hajlamosan elhinni, hogy reputációjuk jó, ha semmi nem utal az ellenkezőjére. 3. A várakozások kezelésében néha alacsony a mérce, hogy a kitűzött célokat elérjék, máskor bizakodóan magas, hogy jó benyomásokat keltsenek feletteseikben vagy a piacon. (ref.: MG) - F: A reputáció és kockázatai (Eccles--Newquist--Schatz.
Hírforrás:
Harvard Businessmanager (2007/júl.-aug.)
2007. október 24. • Továbbküldöm a hírt Link e hírhez: Régebbi hírforrás(ok): Harvard Businessmanager (2007/júl.-aug.) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |