Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Ha pozitívabb imázst szeretnénk... Lépések, lehetőségek és tünetek

A legtöbb szervezet már csak a nyilvánvalóvá vált fenyegetésekre összpontosít (pl. bezárás, jelentős piacvesztés stb.). Ez azonban már csak kríziskezelés (melyre lehet forgatókönyvük is), s célja már csak a károk minimalizálása. A reputációval [pozitív imázzsal] kapcsolatos gondok jellemző forrásai:
1. A reputáció és a valóság közötti különbség. Szükséges tevékenység: távolságuk csökkentése, és a szervezet valódi teljesítményének növelése egyaránt kedves használók, fenntartók számára.
2. Változó vélekedések és elvárások. Ha közben a 'valódi én' változatlan, növekszik a táv a valóság és a reputáció között -- s ezzel együtt a kockázat is (pl. elégtelen használóismeret vagy külső kapcsolatok miatt)
3. Gyenge belső koordináció. A szervezeti egységek nem megfelelően osztják meg egymással az információt. (például befolyás- vagy hatalomféltésből).
A kedvező reputáció kialakításának feltételei:
1. A közvélemény látókörébe kell kerülni és ott is kell maradni.
2. A vezető médiumokban a hírek legalább 20%-a kedvező színben tüntesse fel a szervezetet, a kedvezőtlenek ne haladják meg a 10%-ot. Emellett a rep. akkor is sérülhet, ha a média csak néhány témára koncentrál a szervezettel kapcsolatban (könyvtárak esetében pl. csak a muzeális állomány kínálata).
3. A tematizálás aktív módja. Legalább 35%-ban proaktivitásra alapuljanak a megjelenések, ami segít alacsony szinten tartani a kedvezőtlen hírek arányát. A pozitívabb imázs megteremtésével első lépése a valóság mérésének fő nehézségei. Sajnos már ezen a szinten is felgyűlnek a problémák. A legnagyobbak:
1. A menedzserek és az igazgatók jellemzően túlbecsülik saját és szervezetük képességeit (és ezt is kommunikálják).
2. A vezetők hajlamosan elhinni, hogy reputációjuk jó, ha semmi nem utal az ellenkezőjére.
3. A várakozások kezelésében néha alacsony a mérce, hogy a kitűzött célokat elérjék, máskor bizakodóan magas, hogy jó benyomásokat keltsenek feletteseikben vagy a piacon. (ref.: MG) - F: A reputáció és kockázatai (Eccles--Newquist--Schatz.

Hírforrás: Harvard Businessmanager (2007/júl.-aug.)
2007. október 24.  •  Továbbküldöm a hírt
Link e hírhez:
http://www.kithirlevel.hu/index.php?kh=ha_pozitivabb_imazst_szeretnenk_lepesek_lehetosegek_es_tunetek
Régebbi hírforrás(ok): Harvard Businessmanager (2007/júl.-aug.)
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról