Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Halis-podcast - használói és munkatársi készségeket vontak be

2020. novembere óta a 22. adásánál tart a Halis Podcast link . A nagykanizsai közkönyvtár adásainak célja: könyvtármarketing, branding, fiatalos platform - melyről aztán a könyvtárba lehet csalogatni a nagyérdeműt. Benke Dániel, a podcast ötletgazdája hozzáteszi: ennek eszközei a helyiek megszólítása; legyen minden adásban:
- Nagykanizsa, valamilyen módon
- olvasmányajánlás.

KIT: kik a célcsoport?
BD: Leginkább fiatal felnőttek a célcsoport - akik a középkorúakhoz közelítve legnagyobb arányban morzsolódnak le a könyvtárhasználók közül. Szeretnénk a városon kívülieket megszólítani. Ezért a nagyon helyi vonatkozású tartalmakon kívül vannak általános, országos érdeklődésre is számot tartó anyagok is.

KIT: Hogyan készül egy adás?
BD: Természetesen csapatmunkában. Van egy "ötletláda": a közös mappa. Oda gyűjtjük az ötleteket a témára, illetve a megszólaltatandókra. Sikerült megnyernünk egy rádiós tapasztalatú használónkat, Varga Tündét. A kollégákat is megszólaltatjuk: például ők készítenek könyvajánlást, vagy szólnak egy téma könyvtári "forgásáról", illetve tapasztalataik függvényében segítenek a háttérmunkában. Van, aki megírja a fülszöveget a Fb-csatornára, illetve feltölt a YouTube-ra. A tervezéstől a kivitelezésig (a Youtube-ra való feltöltésig) a megszólalók számától függően 2-3 napig tart egy adás elkészítése.

KIT: Mekkora a ráfordítás (ember, anyag, szoftver)?
BD: Nem kell nagy technikai felkészültség, kevés pénzből is megvan. Szinte nulla forintból. Rögzítés mobiltelefonnal, laptoppal; a vágás ingyenes programmal. A kollégák rejtett képességei is előjönnek. Egy óra felvételből lesz 20 perces anyag.

KIT: Milyen a fogadtatás?
BD: A kollégák látják az értelmét, értékét. A város Facebook-oldala rendszeresen megosztja. Először YouTube-on tettük közzé. De aztán letölthetővé tettük a Nagykar.hu-n, melyet Facebook-oldalunkról és könyvtári hírlevelünkről linkelünk. 70-80 megtekintést hoz a YouTube. Vannak kiugró eredmények is, a téma ill. a megszólaló függvényében. Ezt a beszélgetőpartner kapcsolati hálója hozza. De a könyvtáros téma, illetve a járványtéma is kiugrott. Tudatosan váltakozik a népszerűbb és a rétegigényt kielégítő téma.
Benke Dániel benke.daniel02@gmail.com készséggel ad további információt a témában

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról