Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Hatékony-e (ráfordítás / eredmény) az Internet Fiesta?

  • • Igen, a használók kedvelik, a könyvtárak neve jól forog általa.
  • • Nem a hatékonyság számít, csak a pénz eltapsolása.
  • • Nem oszt, nem szoroz.
  • • Az internetet a népek nem a könyvtárból tanulják.
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Használóképzés - hallgatók helyett oktatóknak

Az Ohio Állami Egyetemnek (Cleveland, Ohio) link több, mint 60 ezer hallgatója van, ezért a könyvtárosok nem tudnak az egyetemen oktatott összes olyan kurzushoz közvetlen könyvtári oktatást vagy tanácsadást kapcsolni, ahol szükség lenne rá. Bár a kreditértékű információs műveltségi kurzusokra sokan iratkoznak be, azok összességében csak a hallgatók kisebb részét érik el, ezért új megközelítéseken kezdtek gondolkodni.
Többen amellett érvelnek, hogy a könyvtárosok akkor tudják a legjobban biztosítani a hallgatók információs műveltségének fejlesztését, ha nem a hallgatók, hanem az oktatók oktatására összpontosítanak. Bár úgy tűnik, hogy a legtöbb könyvtáros nem áll készen arra, hogy felhagyjon a hallgatók közvetlen képzésével, számos példa van az oktatókra szabott online információs műveltségi műhelymunkára és kurzusokra. Ennek megfelelően az Ohio Állami Egyetem könyvtárosai az Egyetemi Oktatási és Tanulási Intézet (University Institute for Teaching and Learning) szervezésében egy online, a résztvevők tempójához igazodó, hat modulból álló, 12 órás információs műveltségi továbbképző kurzust dolgoztak ki, amely abban hivatott segíteni az oktatókat, hogy az információs műveltséget beépítsék a tanítási gyakorlatukba. Mindegyik modul egy-egy forgatókönyvvel kezdődik: az első például egy olyan kihívást ír le, amely abból ered, hogy a hallgatót, aki megpróbált megfelelő információforrásokat találni, csalódás éri, mivel oktatója azt mondta neki, hogy a források nem tudományos jellegűek. A reakcióikat a résztvevők egy vitafórumon teszik közzé. Minden modul kérdésekkel zárul, amelyek arra ösztönzik az oktatókat, hogy gondolkodjanak el a tanultak saját tanítási gyakorlatukban történő alkalmazásán. (Az információs műveltség tanítása: egy online kurzus kidolgozása az oktatók számára; ref.: Koltay T.)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról