SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Használóközpontú tájékoztatás: bár sok mindent tudsz, el ne mondd mind!
Címkék: hatékonyság | marketing | egyéb, nem könyvtári (információ)szolg. szerv. | könyvtárosképzés | tájékoztatás (személyes, fizikai) | tájékoztatás (virtuális) | továbbképzés, HR-fejlesztés | munkaügy | oktatás, tanulás |
A LinkedIn online kurzusai a tájékoztatás profi szintre emelésében is segítenek.
- Úgy érzem, hogy sok mindent el kell mondanom, bár titkon tudom, hogy eséllyel nem ezt akarja hallani a befogadó... - Ez annyira gyakori. Az első dolog, amit tudnom kell, az, hogy 1. ki áll előttem, mi érdekli őt? 2. Hogyan szeretne információt kapni? És üzenetemet az ő stílusához igazítom. A kevesebb több. 3. Kérdezni fog, ha további információt akar. Tehát azt mondd el, amit tudnia kell, nem pedig mindent, amit te tudsz. S ha sikeres vagy, akkor többet is fog kérdezni. Legyél egyszerű, rövid. Hogy ez menjen, el kell végezned a házi feladatait. Nehéz a kommunikációs hidegindítás, pláne, ha nem ismered az illetőt. Ezért érdemes indításképpen néhány kérdést feltenni. Ha megismerted igényét, mi, miért fontos számára, akkor kezdjél azzal, ami fontos neki(!). Erre építsd fel a beszéded és az üzeneted szerkezetét. Mindezt hallgatóközpontú kommunikációnak hívom. Sokan abba a hibába esnek, hogy nem hallgató, hanem beszélőközpontú a tájékoztatásuk. Tehát azzal kezdik, ami számukra fontos: Jó reggelt, ma szeretnék veled beszélni az ötletemről. De nem érdekli őket az ötleted. Saját érdekükkel törődnek. Ha a számodra fontossal kezdesz, eleve bezárkóznak. Az eljárás más környezetben is nyerő. Ha vezetőddel beszélsz, és új munkatársat kérsz tőle a megnövekedett feladatokhoz, ne azzal kezdd, hogy túlterhelt vagy és szükséged van valakire, aki segít neked. Hanem azzal, hogy lehetőséget kínálsz az osztály termelékenységének növelésére. Ez érdekelni fogja. Ha tehát megragadtad a figyelmét - mert mi más érdekelné felettesedet - akkor elvezetheted azon az úton, melyen láthatja, mi kell az ő céljainak teljesüléséhez. Ráadásul sok idő sem kell ehhez. Szumma: a kevesebb több, de legyél képes a befogadó nyelvén beszélni. De ehhez előbb ismerd meg magadat, ismerd meg a közönségedet, ismerd meg az üzenetedet. (ref.: MG) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |