Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Milyen készségekkel lehet ma leginkább előre jutni a könyvtári rendszerben?

  • • Szorgalmas tanulás a könyvtárosképzőben.
  • • Szívélyes kapcsolatok a mindenkori felettessel.
  • • Széleskörű szakmai és azon túli ismeretek.
  • • Kiváló munka az aktuális pozícióban.
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2025 | 2024 | 2023 | 2022 |
| 2021 | 2020 | 2019 | 2018 |
| 2017 | 2016 | 2015 | 2014 |
| 2013 | 2012 | 2011 | 2010 |
| 2009 | 2008 | 2007 | 2006 |
| 2005 | 2004 | 2003 | 2002 |

2025



 


Hazakísérő telefon - speciális információs szolgáltatás

Molnár-Csiki Maren egyedül vezeti a Hazakísérő Telefon Alapítványt, amelynek célja, hogy segítsen az egyedül haza felé tartó fiatal lányoknak és fiúknak. Út közben telefonon beszél velük, hogy nagyobb biztonságban legyenek a hívó felek.

Országszerte bárki telefonálhat. A legtöbben saját szüleiket is hívhatják, viszont vannak, akiknek erre nincs lehetőségük, ezért keresik Marent, aki ma alapítvány formájában, ingyenesen hívható vonalon várja a telefonokat. Az anya abban bízik, hogy kisebb eséllyel támadják meg azokat a fiatalokat az éjszakai hazaút során, akik útközben telefonon beszélnek valakivel. Amennyiben mégis megtörténik a baj - mert mindig voltak és lesznek is olyan erőszaktevők, akik nem riadnak vissza ettől a módszertől -, az asszony azonnal tudja értesíteni a hatóságokat. A segítségnyújtási formát fiúk és lányok is egyaránt kérik. Maren 2017-ben kísérte haza az első idegen fiatalt, és ahogy egyre több hívás érkezett, úgy volt szükség a segítségre is. Eleinte egyedül fogadta az éjszakai segítségkérő telefonokat, majd más önkéntesek is bekapcsolódtak. A nő nem tudott fizetni a segítőknek, viszont egy éven belül elindította a Hazakísérő Telefon Alapítványt, amihez ma is újabb önkéntesek csatlakoznak.

"Aki az éjszakai séta közben bizonytalanul érzi magát vagy fél, akkor a 06 80 442 422-es zöldszámon hívhat minket." A szolgálati idő hétfőtől szombatig este 22.00 és hajnali 4.00 óra között, vasárnap 22.00-től 1.00 óráig tart. Fontos, hogy nem egyenlő a lelkisegély-központtal, bár a telefonközpontban empatikus, segítő szándékú önkéntesek dolgoznak. Az elmúlt években nem történt baj. Hogy ez valóban a telefonálós módszernek köszönhető? Nem tudni, azonban a rendőrség is gyakran javasolja ezt a megoldást az éjszakai utcai támadások csökkentése érdekében.

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról