Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Mennyire kell befogadással foglalkoznunk könyvtárosként?

  • • Nem kell különösebben, hisz' mindenkit befogadunk
  • • A téma inkább felfújt hiszti
  • • Kell az akadálymentesítés; a legrászorultabbak alig járnak könyvtárba
  • • Feszültséget keltenének a rászorulók, ha többek jönnének a könyvtárba
  • • Kellene, de nem vagyunk eléggé felkészülve rá
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Hogy tetszik lenni? - Könyvtári segítőszolgálat telefonon

A járványügyi helyzet kialakulása több kihívással szembesítette az esztergomi Helischer József Városi Könyvtárat. Az önkormányzat segítségével megkezdődött a könyvek házhoz szállítása, de hamar észrevettük, hogy éppen az az olvasói réteg nem értesül erről, akit a legjobban szerettünk volna megcélozni - vagyis az idősek.
Készítettünk egy kiinduló listát a hatvan évnél idősebb, gyakori könyvtárhasználóinkról, akikről feltételeztük, hogy ha nyitva lennénk, bizonyára meglátogatnának. Az olvasószolgálatos kollégák felhívták az olvasókat, hogy megkérdezzék: hogy vannak, és szeretnének-e könyvet rendelni. Bár némelyik olvasó először gyanakodott, mert ügynöknek gondolta a könyvtárosokat, mindannyian örültek hívásunknak. "Kapásból" általában nem érkezett kérés, de a kezdeményezésnek hamar meglett a gyümölcse. Rövidesen egyre többen hívtak vissza minket konkrét igényekkel, és jól látszott, hogy igénylik a beszélgetést, az emberi szót az otthon ragadt idősek. Először sokan kételkedtek: "tényleg házhoz hozzák"?, majd örömmel adták szájról szájra is a jó hírt. Párhuzamosan meghirdettük a "Minden kívánságot teljesítünk!" kampányunkat, vagyis felajánlottuk, hogy minden vágyott olvasmányt beszerzünk.
Sok olvasónk nyitás után is hálát mondott ezért a szolgáltatásért. A kollégák véleménye szerint, az akció -hatásos volt, "túl hatásos"! Ez azt jelentette, hogy azon a héten, amikor még akadt időnk a hívások kezdeményezésére (utána fogtunk a padlófelújításba) rekordszámú kérés érkezett.
Mivel a szolgáltatás nagy népszerűségnek örvendett, az önkormányzattal egyeztetve a jövőben is fenntartjuk olvasóink részére ezt a lehetőséget.
Részletek: link

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról