Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Szavazás

Mennyire kell befogadással foglalkoznunk könyvtárosként?

  • • Nem kell különösebben, hisz' mindenkit befogadunk
  • • A téma inkább felfújt hiszti
  • • Kell az akadálymentesítés; a legrászorultabbak alig járnak könyvtárba
  • • Feszültséget keltenének a rászorulók, ha többek jönnének a könyvtárba
  • • Kellene, de nem vagyunk eléggé felkészülve rá
A SZAVAZÁS LEADÁSÁHOZ KATTINTSON IDE

KIT hírlevél évfolyamok

| 2024 | 2023 | 2022 | 2021 |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 |
| 2016 | 2015 | 2014 | 2013 |
| 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
| 2008 | 2007 | 2006 | 2005 |
| 2004 | 2003 | 2002 |

2024



 


Hogyan állunk könyvtárosként az érzelmi intelligenciánk szintjével?

A könyvtárban minimum három helyzetben kulcsfontosságú az érzelmi intelligencia: 1. a használóval való kommunikációban, 2. munkatársak és szakmabeliek egymás közt, 3. mint alapvető vezetői kompetencia. (MG)
- A magas érzelmi intelligencia 13 jele - Egy igazán bölcs, hiteles és karizmatikus ember valójában nem értelmileg, hanem érzelmileg intelligens. Pontosan tudja ugyanis, hogy miként bánjon a körülötte élőkkel, s hogy mit tegyen a saját mentális jólléte érdekében. Az illető tehát egy olyan zseni, aki elsősorban az érzelmek pszichológiájából jeleskedik. Ilyen ember vagy te is?
Az érzelmi intelligencia lényege: saját magunk és mások érzelmi állapotainak a felismerésére, a megértésére, a kezelésére és a felhasználására vonatkozó képességeink összessége. Az efféle készségek mesterei hatékonyabban képzelik bele magukat mások helyzetébe, könnyebben értik meg őket, nehezebben vesznek velük össze, vala-mint sikeresebben kommunikálnak és kooperálnak velük munkavégzés közben. Mindezek miatt jóval mélyebbek az emberi kapcsolataik és sokkal jobb rálátással rendelkeznek saját magukra is.
Egy vezető esetében éppen ezért elengedhetetlen a magas érzelmi intelligencia megléte. Nézzük is az erre utaló jeleket!
1. Megállsz egy pillanatra
2. Uralod a gondolataidat
3. Az érzelmeiden agyalsz
4. Jó néven veszed a kritikákat
5. Empátiát mutatsz
6. Hitelességet sugárzol
7. Betartod a szavad
8. Önzetlenül segítesz a társaidnak
9. Hasznos visszajelzéseket adsz
10. Őszintén dicsérsz másokat
11. Bocsánatot kérsz
12. Megbocsátasz
13. Megvéded magad. (részletek a forráslinken)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról