SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Hogyan dolgozik egy amerikai marketinges a könyvtárosok között? (olvasóink szavazatára)"Könnyű és szórakoztató tartalom" - Ez a szlogenje Patrick Zinnek, a texasi A&M egyetemi könyvtárak kommunikációs igazgatójának. Nemrégiben indított kampányt a könyvtárak diverzitásban, befogadásban betöltött szerepéről. Ennek kapcsán készített vele interjút az Info Today.
Zinn mindig is marketinges szeretett volna lenni, de a karrierjét nem marketinges egyetemi diplomával kezdte. Rögtön marketinges munkakörben helyezkedett el, és közben folyamatosan képezte magát, ahogy csak lehetett. Elment workshopokra, előadásokra, könyveket és hírleveleket olvasott a témában, és képezi magát azóta is ilyen módon. Egyik első munkájában (1980-as évek) moziesteket kellett képes hirdetésekkel népszerűsítenie. Észrevette, hogy a munkája közvetlen hatással van a moziestek népszerűségére. Akkor a marketinges munkát a grafikus dizájn szemszögéből látta. Következő munkájában az egyetemi nyomdaboltban helyezkedett el. Sok plakátot tervezett egyetemi szervezeteknek. Ezután a könyvtárban úgy érezte, nem fogadták bizalommal a könyvtári múlt nélkül. Mentorokat keresett és sokat kérdezett, hogy bizonyítson a kollégáinak. Jelenleg igazgatóként a csapatában két grafikus dizájner és egy szövegíró van. Az egyetem 5 könyvtárában 250 szakember és további 75 diák dolgozik. A teljes költségvetés 1 százalékával gazdálkodik a marketinges csapat. Zinn szerint a kisebb büdzsé nagyobb kreativitásra ösztönöz. Plusz szerezhetnek más támogatókat is. A diverzitási kampányára a legbüszkébb. Bemutatták, hogy a könyvtárba bármely hallgató betérhet, mindenféle megkülönböztetés nélkül. A plakátokon konkrét fotók helyett alakzatokat és szófelhőket használtak. Videós kampányban kérték a diákokat, hogy mutassák be, ők milyennek látják magukat. Zinn szerint a mobil a legjobb eszköz az új közönség eléréséhez. A fiatalok számára pedig kifejezetten videóval lehet tartalmat átadni. A Covid is a digitális tartalmak elsődlegességét hozta. Most érdemes az empátiát megmutatni, az információkat felelősséggel megosztani, a humorra alapozott marketing helyett. (ref.: Habók Lilla) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |