SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Hogyan érdemes reklámokat olvasni? -- Előadás a májusi HUNRA-konferencián
Címkék: olvasás | információs írástudás | használóképzés | használó (gyerek, fiatal) | rendezvény (szakmai) | szakmai szervezet | továbbképzés, HR-fejlesztés |
Tanárként gyakran tapasztalom, hogy a tanulók lelkes fogyasztói a reklámoknak. Reklámok veszik őket körül a(z ifjúsági) sajtóban, a televízióban és az interneten is, ahol a fiatalok virtuális élete zajlik. Nagyon sok reklám kifejezetten a tizenéves korosztályt választja célközönségnek. Ezért nem hagyhatjuk figyelmen kívül a reklámok jelenlétét. Mivel a reklámok célja, hogy meggyőzzenek valamely termék előnyeiről, elsősorban mint érvelő szöveget kell vizsgálnunk őket. Az ilyen vizsgálat rámutathat a reklámok rejtett, manipulatív szándékára is, ezáltal fejleszti tanítványaink szövegértését, és segít a tudatos fogyasztóvá válásukban is.
Előadásomban konkrét példákon mutatom be, miként elemezhetjük a reklámot mint érvelő (multimediális) szöveget, illetve azt, hogy a 'reklámolvasás' elsajátítása miben különbözik hagyományos olvasási technikáktól, és hogyan segítheti, támogathatja őket. -- Lózsi Tamás előadása a HUNRA szombathelyi konferenciáján (máj. 13-14.) hallgatható meg. További információ: ld. alább. |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |