SzavazásA könyvtárosok belső kommunikációjának minősége...
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Hogyan fokozható a könyvtár mobiltelefonos használói élménye? (olvasóink szavazatára)
Címkék: pr (bizalomkeltés) | marketing | információ prezentálása | használóképzés | használói élmény (UX) 2020- | alkalmazás, szoftver | információ szolgáltatása weben | tájékoztatás (virtuális) | e-könyv olvasó, más mobil eszközök |
A felhasználók átlag napi 3 órát töltenek a mobiltelefonjukkal. Sőt, 22% percenként ránéz a mobiljára. A mobilozók fele pedig 2 órán belül biztos mobilozik pár percet. Még egy kis statisztika: az amerikaiak 85%-ának van okostelefonja, 77%-nak van otthon szélessávú internete, 15% csak mobilról használja az internetet, de a legalacsonyabb fizetésű amerikaiak 27%-nak nincs szélessávú internete.
A mobiltechnológia magában foglalja az okostelefonokat, tableteket, laptopokat, IoT eszközöket és szolgáltatásokat. A mobilok kiegészíthetők mikrofonnal, kameralencsével, akkumulátorral, billentyűzettel, tokkal, stb. A könyvtárral kapcsolatban is szeretnék használni, de útmutatásra van hozzá szükségük. Az Info Today ehhez gyűjtött öt tippet. 1. Ellenőrizd, hogy a weboldalad mobilon is működik-e. A felhasználók lehet, hogy mobilról szeretnék ellenőrizni a könyvtár nyitvatartását, elolvasni a könyvtár új bejegyzését, esetleg megnézni valamit a katalógusban. Ha az elmúlt 5 évben készült a weboldal, akkor valószínűleg reszponzív, így a mobilos képernyőhöz is méretezi a tartalmat. A weboldalnál egy saját mobil app néha jobb választás, mérlegelni kell a körülményeket. 2. Legyen olyan oldalad, amin mobil appokat ajánlasz, pl. adatbázisokat, tanuláshoz használható appokat. Érdemes közölni egy ikont, egy rövid leírást az alkalmazásról és a letöltésre mutató linket Google Pay-en és az App Store-ban. Az appokat bemutató oldalat érdemes külön is népszerűsíteni, pl. közösségi média bejegyzésben, kihelyezett QR kóddal. 3. Legyenek a könyvtáron belül is a mobilhasználatot segítő megoldások. Például a mobiltöltéshez használható konnektorok mellett legyenek kényelmesek székek vagy padok. A konnektorok legyenek könnyen hozzáférhetők, akár töltőállomások is álljanak rendelkezésre különböző töltőtípusokkal, hordozható külső töltőkkel. És persze legyen erős, stabil Wi-Fi jel mindenhol az épületben. Ezt megkapják a bevásárlóközpontban, a kávézóban vagy a munkahelyen, úgyhogy elvárják a könyvtárban is. 4. Kreatív ötletekkel is segítsd a mobilos kapcsolódást. Például az események alatt lehet fotópont, akár vicces hátterekkel, kiegészítőkkel. Bátorítsuk a résztvevőket, hogy osszák meg a fotókat a közösségi médiában. Lehetnek szépen kialakított, Instagramozásra alkalmas selfie pontok is az épületben, pl. szobor vagy akvárium előtt, szép könyvtári terekben. Tegyük ki az ajánlott #címkét, hogy mit írjanak majd a bejegyzés mellé. 5. Képezd a könyvtárosokat a mobil eszközök és appok használatára. A könyvtárosoknak minden saját alkalmazásukat ismerniük kell, hogy segíteni tudjanak a felhasználóknak. Tudniuk kell hogyan lehet letölteni, telepíteni különböző típusú mobilokra, hogyan tudják csatlakoztatni a mobilt a helyi Wi-Fi-re. A könyvtárosokat folyamatosan képezni kell, hogy ismerjék a mobilokkal kapcsolatos újításokat. (ref.: Habók Lilla) Régebbi hírforrás(ok): Könyvtári mobil applikáció - 5 helyen az ország könyvtáraiban, Kecskeméten is link |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |