SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Hogyan használja eredményesen a könyvtár a Google Ad szolgáltatását? (olvasóink szavazatára)
Címkék: együttműködés nem könyvtárakkal | imázs (kép, amit rólunk mások alkotnak) | könyvtár, köz- | marketing | USA | adomány(ozó), szponzor | információ szolgáltatása weben | közösségi média |
A Google reklámjaiban rengeteg lehetőség rejlik. A flexibilis helymeghatározó lehetőségek, a költségvetési limitek, a kulcsszavak használata, a valós idejű eredmények és a hatékonyság mérésének képessége mind olyan tulajdonságok, melyek miatt eredményesebbek, mint a nyomtatott reklámok.
Azonban a megfelelő reklám elkészítése sok időt és pénzt igényelhet. A Westerville-i Közkönyvtár dolgozói viszont rátaláltak Angela Hursh bejegyzésére link a Google-reklámokról, amely elmagyarázza, hogy hogyan juthatnak hozzá a könyvtárak havonta akár 10.000 dollár értékű Google Ad szolgáltatáshoz. A fizetséget egy Koios nevű cég vállalja át a könyvtártól, akik megszervezik a reklámkampányt egy éves díjért cserébe. 2020 márciusában felkeresték a Koios céget, hogy további információt szerezzenek. A cég elmagyarázta, hogy céljuk a minél több reklámfelület fenntartása az elérhető 10.000 dollárból. Ez a fajta reklámozás az alapján működik, hogy ki mennyit hajlandó fizetni kattintásonként. A cél, hogy minél kevesebbet kelljen fizetni, de mégis a keresési találatok tetején maradjanak. A Koios ezt kevésbé népszerű keresőszavak használatával éri el. A Google Ad Grant nonprofit szervezetek számára érhető el, ezért a könyvtárat a Westerville-i Könyvtári Alapítvány szponzorálta. Segítségükkel a könyvtár elvégzett néhány módosítást, és 2020 májusára a Koios 23 különböző reklámot tervezett kapcsolódó kulcsszavakkal (pl. nyári olvasási kihívás, e-könyvek). Ezek 13 nap alatt 2321 látogatót vonzottak a könyvtár weboldalára. Ez majdnem 3.400 dollárba került volna a Google Ad Grant nélkül. Figyelembe kell venni ennek a módszernek a negatív oldalát is. Például nem jutnak el a reklámok azokhoz, akik más keresőt (Bing, Yahoo) használnak. Ennek ellenére azonban kifizetődő, hiszen a Koios dolgozói intézik a teljes reklámkampányt, a könyvtár pedig bármikor jelezheti, ha el szeretne távolítani vagy hozzá szeretne adni egy hirdetést. A Westerville-i Közkönyvtár az egyéves szerződés során 7000 dollárt költött 117.484 dollár értékű Google-reklámért cserébe. Ennek eredményeként több mint 600.000 alkalommal jelentek meg a találatok elején, a weboldaluk pedig több mint 74.000 látogatót számlált. Minden látogatásért nagyjából 9 centet fizettek, ami alacsony ár egy magas megtérülésért cserébe. (ref.: Salamon Sára) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |