SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Hogyan írjunk eredményes Facebook-posztot?
Címkék: arculat (magunkról mutatott kép) | hatékonyság | pr (bizalomkeltés) | közösségi média | tájékoztatás (virtuális) |
A Facebook jellemzően nem az elmélyült tájékozódás eszköze, ezért tartalomszolgáltatóként a gyors és szemet megragadó információra kell törekedünk. Alapvetés, néhány pontban:
1. Számít a célcsoport, esetünkben használóink / szakmai közösség / barátaink, ismerőseink. - Mindez meghatározza, hogy közlendőnk magán, szervezeti vagy szakmai orgánumon jelenjen meg. Ha eltévesztjük, azt kockáztatjuk, hogy megmosolyognak. 2. Akármelyik az oldal, alapvetés a kevés, jó minőségű, 1 db jól kiválasztott fénykép, mely megragadja a befogadó szemét. Ha nincs képünk a sztorinkhoz, keressünk a weben. Csak nagyon indokolt esetben tegyünk fel 5 képnél többet. A képek válogatás nélküli feltöltésével magunkra haragítjuk a befogadót. 3. A képhez legyen cím - pl. azon túl, hogy "elkezdődött az X konferencia". Profi tájékoztatóhoz híven adjunk legalább egy kis lényegi szöveges tartalmat, rémát! Pl. emeljük ki az elhangzott legfontosabb kijelentést, idézve, vagy összefoglalva ez előadót. Ha könyvtáros vagy, adj tartalmat, értéket! 4. Kevés és lényegre törő szöveg legyen a címben. Persze, linket is tehetünk be, vagy oszthatunk meg. 5. Teaser-hatást is alkalmazhatjuk, ha jól felépítjük: ennek során figyelemfelkeltő, de a lényegi információt visszatartó címünkkel megragadjuk kattintásra késztethetve a befogadót. Ez az aktivitása nagyobb bevonódást eredményez, ezért nyert ügyünk lehet. Ha viszont nem vagyunk elég figyelemfelkeltők a címben, az egész sztorink úszott. (MG) Régebbi hírforrás(ok): Nyomjuk a Facebook-posztokat oldalunkon - tudásmegosztás vagy a penzum teljesítése a cél? link |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |