SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Hogyan legyünk saját könyvtárunk szószólói?Bár a legjobb marketing, hogy tőlünk nem függő más emberek mondják ki saját értékeinket, hasznos, ha mi is megtanuljuk, hogyan kommunikáljuk értékeinket. (MG)
- Izgalmas és szívemnek nagyon kedves sorozat indult januárban az IFLA Library Policy and Advocacy Blog oldalán "The 10 Minute Library Advocate" címmel. A rövid írások célja, hogy ötleteket, feladatokat, gyakorlatokat, egyszerűen végrehajtható módszereket adjon a könyvtárosok kezébe annak érdekében, hogy javuljon érdekérvényesítő képességük, s hatékonyabban tudjanak fellépni a könyvtárak, könyvtárosok érdekében. (...) Az érdekképviselet, a fellépés, a valami mellett való kiállás és érvelés (ennyi mindent jelent az advocacy kifejezés!) célja, hogy megváltoztassuk mások véleményét valamiről. Hogy ezt elérjük, először is világosan meg kell értetnünk a célcsoporttal (és a célcsoport véleményét nagyban meghatározó influencerekkel), mit teszünk és miért tesszük, mi a küldetésünk és mik a céljaink. Ennek jó kiindulópontja lehet, hogy megfordítjuk a nézőpontunkat, s először azt vizsgáljuk, mit gondolnak most rólunk? Mit válaszolnának az emberek, ha megkérdeznénk őket a könyvtárról? Második feladatként tehát gonduljuk magunkat a könyvtár által szolgált közösség helyébe és írjuk le azt az öt szót, amiről azt gondoljuk, az emberek ezekkel jellemeznék leginkább a könyvtárat. Nem könnyű a feladat, de nagyon fontos, hogy próbáljunk objektívek lenni és merjünk kritikusnak is lenni önmagunkkal, azaz pozitív és negatív kifejezéseket egyaránt használjunk. Csak őszintén! (Ez olyan, mint egy kezdő önértékelés: magunknak csináljuk, azért, hogy meglássuk, hol tartunk, honnan indul az új út, amire rá kívánunk lépni! Látni engedi az erősségeinket, s azonosítani tudjuk vele a fejlesztendő területeket is.) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |