SzavazásA külföldi könyvtári tapasztalatok, jógyakorlatok...
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Hogyan segítheti a könyvtáros a PhD-hallgatókat?
Címkék: felmérés | információs írástudás | felsőoktatási könyvtár, szakkönyvtár | kutatás + fejlesztés, k+f | USA | oktatás, tanulás |
A könyvtárosok többnyire nem tudják, mire van szüksége a kutatónak. Viszont ha a kutató és könyvtáros közelebb kerül egymáshoz, informális környezetben sikerülhet feltenni azokat a kérdéseket, amelyekből kiderül, mi a gond, ha a könyvtár szolgáltatásai és a dokumentumok kérdése merülnek fel. A felhasználók bevonása során a könyvtáros a kutatótól meg tudja tanulni, milyen a kutatás folyamata.
A cikk a doktoranduszok irodalomkutatása támogatásának új módját javasolja. A korábbi vizsgálatok nagymértékben a könyvtárosi kompetenciákra összpontosítottak, valamint arra, miként kell segíteni azoknak a kutatóknak, akik nem rendelkeznek az információs műveltség (IM) készségeivel. Kevés szó esik a kutatókkal való együttműködésről, aminek a célja a kölcsönös tanulás a kutatás támogatása és az IM-készségek kialakítása érdekében. (Doktori programban részt vevő hallgatók segítése kutatómunkájukban és információs műveltségük fejlesztésében; autoref.) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |