SzavazásMennyire jellemző a könyvtári szakmai kommunikációra a 'ne szólj szám, nem fáj fejem'?
KIT hírlevél évfolyamok2025
|
Hogyan tájékoztassuk a nagyérdeműt irományainkkal?
Címkék: hatékonyság | információ prezentálása | marketing | pr, public relations, bizalomkeltés | virtuális, online tájékoztatás |
Ha a weben gondoljuk tájékoztatni a nagyérdeműt, és nincs lehetőségünk rövid, ütős üzenetek sorozatát elkészíteni, akkor jobb híján szóba jöhet a letölthető pdf-dokumentum. Más amennyiben az a célunk, hogy a befogadó kinyomtatva nézegesse anyagunkat.
Ez esetben válnak fontossá tipográfia szempontjai. Akkor is, ha nem válunk nyomdásszá, hasznos felmérnünk, mitől válik dokumentumunk hasznosabbá. - Eredményesebben adhatjuk át üzenetünket, és nem csak a befogadónak, hanem a szövegezőnek is megkönnyíti a munkáját, ha kényelmesen olvasható és navigálható az irományunk. - Udvarias eljárás, ha vizuálisan kellemes az anyagunk (így elkerüljük a befogadó ránk vonatkozó kellemetlen érzéseit). - Környezettudatos eljárás, ha a befogadónak csak a szükséges mennyiségű papírt és festéket kell felhasználnia a nyomtatáshoz. Mivel az olvashatóság és tipográfia alapelvei, tapasztalati szabályai elég lassan változnak, érdemes ismét elolvasni és megfontolni a vonatkozó tippeket. Pl.: link (MG) |
![]() FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |