SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Hogyan tehetünk használóink lemorzsolódásáért? - Negatív nudge
Címkék: pr (bizalomkeltés) | marketing | identitás | befogadás kultúra (17.04.-) | információ-visszatartás | cselekvésképtelenség | szervezeti kultúra |
(javítva) Nudge (ld. a KIT-ben: link ) : apró ösztönzés, bökdösés, mely meghagyja a megcélzottak döntési szabadságát, de finoman igyekszik befolyásolni döntését. A marketingben gyakran használt eszköz kutatásáért Richard Thaler és Cass Sunstein Nobel-díjat kapott 2017-ben. Ezek az eszközök - pl. a honlapon megfelelő színű gombok elhelyezése, befogadónak szándékosan kellemes, vagy éppen kellemetlen szöveg használata stb. - természetesen a könyvtárban is működik, és használjuk is őket, tudatosan vagy éppen tudattalanul; a használók lojalitásának növelésére, vagy éppen csökkentésére.
Egy példa a szintén folyamatos vesszőfutást megélő egészségügyből: hatékonyan lehet csökkenteni a rendelésre jelentkezők számát, ha az egyébként is alacsony létszámú asszisztensek leterheltségük (és automatizált rendszer hiánya) miatt alig veszik fel a telefont. Ezzel a bejelentkezés személyes intézésére "biztatnak". Így már lekoptathatók a kevésbé rámenősek, az elfoglaltabb emberek, a távolabb lakók és a nehezebben mozgók egy része. (A lassú kiszolgálás miatt - az alacsonyabb életminőség mellett - a később észlelt betegségek persze növelik a halálozási arányt is.) Na de hogyan néz ki ez a mechanizmus a könyvtárban? Pl.: 1. nem jelezzük honlapunkon, hogy mikor (nem) vagyunk nyitva 2. egy helyen, egyszerre soroljuk fel az összes adatbázisunkat; küszöbfélelmet erősítve link 3. a kevésbé szívesen látott olvasótól megkérdezzük, hogy van-e olvasójegye link 4. ha nem kommunikálunk és kínálunk térítésmentes olvasójegyet a rászorulóknak link 5. inkább a pontosságra figyelünk, mint a közérthetőségre link (MG) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |