SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Hogyan tekinthetők a könyvtárak innovációs partnernek a szervezeten belül? (olvasóink szavazatára)
Címkék: innováció, szolgáltatásfejlesztés | beépített könyvtáros | rendezvény használók számára | marketing | könyvtár, vállalati v. szervezeti | irányítás, mérés, szabályozás | tájékoztatás (virtuális) |
Adott néhány tippet a könyvtáraknak Alexandra Deschamps-Sonsino, a Creating a Culture of Innovation: Design an Optimal Environment to Create and Execute New Ideas (Apress, 2020; 140 p) szerzője. Elmondta, szerinte hogyan tehetik magukat a könyvtárak láthatóbbá, innovációs partnerekké a szervezeteken belül.
- A nagyobb szervezeteken belül információs központok működnek, hogy segítsék az időhiányban lévő munkatársakat. A könyvtárak is megtehetik ezt a közösségi médiában vagy a szervezeten belüli kommunikációs csatornákon. Például Slack-en vagy Microsoft Teamsen figyelhetik, hogy kinek merül fel kérdése. - Segíthetik a hagyományos eszközök felfedezését, ajánlják azokat az információ megszerzéséhez. Ezáltal a Z-generáció tagjainak is bővíthetik látókörét. - Alkalmazzák online és offline környezetben is a "Miben segíthetek még?" kérdést. - Szervezzenek tudásmegosztó rendezvényeket, akár a belső projektek bemutatására, akár külsős előadókkal. Tarthatnak céges meetupokat, hogy a különböző ágazatok elkezdjenek együtt gondolkodni. - Hagyományosan a könyvtárak előbb beszerzik a forrásokat, és utána népszerűsítik azokat. Lehetne sokkal prokatívabban működni. Folyamatos kapcsolatot tartani a csapatokkal, hogy figyeljék, milyen információkra és így milyen forrásokra van szükség. Majd a könyvtáros a folyamathoz alkalmazkodva juttathatná el a szükséges információt a csapathoz. Akár egy együttműködési eszközön, akár megbeszéléseken keresztül. - A megtérülési mutatók kialakításához érdemes megnézni, hogy az egyetemek könyvtárai mit használnak a makerspace-ek fenntartásának indoklásához. Például meg lehet nézni, hányszor építették be a szakértők a könyvtárostól kapott információt a munkájukba. A "miben segíthetek még?" mellett érdemes gyakran alkalmazni a "mi történt?" kérdést is. Ebből meg lehet tudni, milyen információt értékeltek igazán a felhasználóink. (ref.: Habók Lilla) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |