SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Idő és kreativitásAz időhiány általi nyomás nem serkenti a kreativitást. Ugyanakkor aki ebben él, tevékenységét kreatívabbnak érzi, mint az, aki nem ilyen nyomás alatt dolgozik -- állapította meg Terasa Amabile (HBS). Javaslata szerint a menedzsereknek fel kellene hagyniuk a kreativitást csökkentő attitűdjeikkel. Ilyenek: szoros határidők, szervezeti politikai kötöttségek hangsúlyozása, új ötletek közvetett és közvetlen kritizálása, a jelen helyzetre való hivatkozás. A kreativitás fokozása érdekében a hangsúlyt a munkára, mint kihívásra szükséges helyezni, kívánatos a munkacsoportok tevékenységének támogatása, kölcsönös és rendszeres kommunikációra, források biztosítására. A Harvard oktatója több kísérlettel bizonyította, hogy nem a külső, hanem a belső motiváció eredményez igazán kreativitást, azaz, amikor "az én vezérem bensőmből vezérel."
Hírforrás:
Harvard Business School Working Knowledge 2002. július 29.; link
2002. augusztus 14. • Továbbküldöm a hírt Link e hírhez: Régebbi hírforrás(ok): Harvard Business School Working Knowledge 2002. július 29.; link |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |