SzavazásA külföldi könyvtári tapasztalatok, jógyakorlatok...
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Így mérhetjük digitális üzeneteink hatékonyságát (olvasóink szavazatára)
Címkék: hatékonyság | informatikai fejlesztés, automatizálás | irányítás, mérés, szabályozás | marketing |
A digitális üzenetek hatékonyságának mérése a könyvtárak számára is fontos feladat, melynek praktikáiról az adattámogatott marketing területéről lehet tájékozódni.
A tudomány segít, hogy az adatok alapján jobban megértsük a célközönség viselkedését. Az Info Today szerzője könyvtári marketingesként korábban főleg a helyi rádió és televízió reklámjaira támaszkodott, de az elmúlt hét évben átfordult az érdeklődése a digitális marketing csatornák felé. Ennek fő előnye a hagyományossal szemben, hogy a kampányok hatékonysága könnyebben nyomonkövethető. Az adatelemzésből látszik, mely demográfiai csoportok, érdeklődői körök számára volt hatásos egy adott szolgáltatás promóciója. A hirdetés attribúció (ad attribution) lényege, hogy megmutatja, mely rádiós és televíziós hirdetés milyen forgalmat hozott a hirdető weboldalára. Ezek jellemzően Google Analytics beállításokkal működnek, amelyet a hirdetés lejátszásához kapcsolt időbélyegekhez kötnek. Ezáltal a digitális marketing előnyei összekapcsolhatók a rádiós és tévés hirdetések előnyeivel. A cikk következő részében konkrétan az ad attribution szolgáltatásról van szó, ami a hazai könyvtárak számára talán elérhetetlen funkciónak látszik, de azért érdemes megfontolni, hogyan lehet figyelembe venni a (hirdetési) hatékonyságmérésnek ezen szempontjait. A hirdetési attribúció fő előnyei: 1. Ingyenes kiegészítő funkció, amely a fizetett televíziós rádiós hirdetéssel jár. 2. Az attribúciós adatok lehetővé teszik, hogy jobban megértsük, mi motiválja a célközönséget, például webhely meglátogatása. 3. Az adatokkal javul a televíziós és rádiós kampányok megtérülése. 4. Az adatok választ adhatnak fontos kérdésekre, például: Melyik reklámkreatív hozta a legtöbb látogatást? Mely naprész volt a leghatékonyabb a hirdetésre? Melyik műsor generálta a legtöbb könyvtárlátogatót? Hét lépés az adattribúciós szolgáltatás használatához: 1. Azonosítsa azt a rádió- vagy TV-állomást, amely hozzáférést biztosít a célközönségéhez. 2. Tájékoztassa az adott médiát a marketing céljairól és az adagelérhetőségekről. 3. Határozza meg az hirdetés elrendezést. 4. Segítsen a médiának összeállítani a hirdetést, vagy adja meg saját reklámspotját. 5. Biztosítsa az állomás számára a Google Analytics fiókjához való hozzáférést. 6. Futtassa le a hirdetést. 7. A kiválasztott médium havi jelentés vagy vezérlőpult formájában hozzáférést az eredményekhez. Az eredmények alapján módosítsa a hirdetéselrendezést vagy a tartalmat. A szerző egy példája szerint 15 másodperces reklámspotot használt a szolgáltatásai promóciójára, pl. Library of Things, digitális gyűjtemény, és hogy mennyit spórolhatnak a könyvtári szolgáltatások felhasználásával a látogatók. (Példa a hirdetésre: link ). A reklámspotot követően a könyvtári marketinges láthatja, hogy hányszor futott le a reklám az adott médiában bizonyos időtartamon belül, ez mennyi weboldal látogatót és látogatást generált a könyvtár számára. Például a Library of Things hirdetés 6700 weboldal látogatást generált. A legtöbb látogatót a szerdai nap hozta az oldalra. Az is látható, milyen műsorok közben futó hirdetések hozták a legjobb eredményeket. Ha a könyvtár már látja ezeket az adatokat, akkor jobban megtervezheti, hogy például melyik nap, milyen műsorok közben mely szolgáltatások hirdetése hozza a legtöbb új látogatót. (ref.: Habók Lilla) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |