SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Illúziók a hatékonyságról -- A tanulók negyede nem érti, amit olvasKülönböző nemzetközi mérések rávilágítottak arra, hogy -- akár a tanulói teljesítményeket, akár az igazságossági, méltányossági célokat vizsgáljuk -- nagyon szerény eredményeket produkál a magyar közoktatás. Az eredményességet vizsgáló fejezet négy pontban foglalja össze a hazai és a nemzetközi mérések tapasztalatait. Minden vizsgálat azt mutatta ki, hogy a magyar tanulók 20-40 százaléka nem vagy csak kevéssé rendelkezik a mindennapokban való eligazodáshoz szükséges legalapvetőbb képességekkel. Az utóbbi években leomlott az az eddigi hamis illúziónk is, hogy a magyar iskola matematikából és természettudományokból jól felkészíti a diákokat. Matematikai műveltségből átlag alatt, míg természettudományos műveltségből átlag körül teljesítettek a magyar tanulók a PISA (Programme for International Student Assessment) felméréseken. Az olvasás-szövegértés különösen aggasztó adatokat hozott: kiderült, hogy a magyar tizenévesek közel negyede nem érti, amit olvas. - F: febr. 15.
Régebbi hírforrás(ok): link |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |