Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Impotens cikkek a könyvtárak tevékenységéről - így változtass

(Egy éve írtuk.) Heti néhány olyan cikk jelenik meg az országos sajtóban, különösen a megyei hírportálokon, amelyek ugyan könyvtárakról szólnak, de se szakmai, se használói szempontból nem közölnek használható tartalmat. A befogadó lényegében azt tudhatja meg, hogy az említett könyvtár létezik, és valamit tesz, amihez ugyan nekem nem sok közöm van. Az ilyen megjelenések hozzájárulnak ahhoz a könyvtárképhez, amely a könyvárak társadalmi szerepét (a valóságtól függetlenül) lényegében semmisnek veszik. És vigyázat: az emberek nem a valóság alapján, hanem az arról alkotott, gondolkodásukban megformálódó kép - azaz imázs alapján hozzák meg döntéseiket. Summa summarum: a könyvtárak rontják saját imázsukat, miközben sírnak elismertségük hiánya miatt.

Mindez nem azt jelenti, hogy ne születnének a befogadók ingerküszöbét átlépő könyvtári hírek, de azok száma és hatása elenyésző - ha a lassan a minimális felé tendáló könyvtárhasználati görbét vesszük figyelembe. A pr illetve marketing témájú szakmai rendezvények hatása erősen mérsékelt, csak egy pr-képzettséggel rendelkező könyvtáros ismert (a szakma perifériáján), a könyvtárosok pedig vagy leterheltek, vagy annak mondják magukat. A helyzet tehát nem könnyű. De mégis: mit lehetne tenni?

1. Készítsünk egy listát arról, hogy mit akarunk kommunikálni: kinek, milyen fontossági sorrendben, milyen felhasználóbarát módon.
2. Készítsünk egy listát arról, hogy üzenetünket milyen csatornákon keresztül - véleményvezérek, újságírók - tervezzük célba juttatni. A velük való kapcsolatfelvétel előtt figyeljük meg, hogy az érintett személyek, csatornák hogyan működnek; előre átgondolva azt, hogy mely üzenetünket hogyan adhatják tovább.
3. Lendüljünk akcióba: a saját magunknak és az adott csatornának legmegfelelőbb időben adjuk tovább az üzenetet.
4. Figyeljük meg akciónk eredményét, és legjobb, ha számokkal is rögzítjük. Akármilyen eredményt is érünk el, tanuljunk a tapasztalatból, tudomásul véve, hogy mindig javulhatunk :)
A külső körülmények kitartó okolása az impotencia jele. (MG)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról