SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Impotens cikkek a könyvtárak tevékenységéről - így változtass
Címkék: arculat (magunkról mutatott kép) | imázs (kép, amit rólunk mások alkotnak) | pr (bizalomkeltés) | cselekvésképtelenség |
(Egy éve írtuk.) Heti néhány olyan cikk jelenik meg az országos sajtóban, különösen a megyei hírportálokon, amelyek ugyan könyvtárakról szólnak, de se szakmai, se használói szempontból nem közölnek használható tartalmat. A befogadó lényegében azt tudhatja meg, hogy az említett könyvtár létezik, és valamit tesz, amihez ugyan nekem nem sok közöm van. Az ilyen megjelenések hozzájárulnak ahhoz a könyvtárképhez, amely a könyvárak társadalmi szerepét (a valóságtól függetlenül) lényegében semmisnek veszik. És vigyázat: az emberek nem a valóság alapján, hanem az arról alkotott, gondolkodásukban megformálódó kép - azaz imázs alapján hozzák meg döntéseiket. Summa summarum: a könyvtárak rontják saját imázsukat, miközben sírnak elismertségük hiánya miatt.
Mindez nem azt jelenti, hogy ne születnének a befogadók ingerküszöbét átlépő könyvtári hírek, de azok száma és hatása elenyésző - ha a lassan a minimális felé tendáló könyvtárhasználati görbét vesszük figyelembe. A pr illetve marketing témájú szakmai rendezvények hatása erősen mérsékelt, csak egy pr-képzettséggel rendelkező könyvtáros ismert (a szakma perifériáján), a könyvtárosok pedig vagy leterheltek, vagy annak mondják magukat. A helyzet tehát nem könnyű. De mégis: mit lehetne tenni? 1. Készítsünk egy listát arról, hogy mit akarunk kommunikálni: kinek, milyen fontossági sorrendben, milyen felhasználóbarát módon. 2. Készítsünk egy listát arról, hogy üzenetünket milyen csatornákon keresztül - véleményvezérek, újságírók - tervezzük célba juttatni. A velük való kapcsolatfelvétel előtt figyeljük meg, hogy az érintett személyek, csatornák hogyan működnek; előre átgondolva azt, hogy mely üzenetünket hogyan adhatják tovább. 3. Lendüljünk akcióba: a saját magunknak és az adott csatornának legmegfelelőbb időben adjuk tovább az üzenetet. 4. Figyeljük meg akciónk eredményét, és legjobb, ha számokkal is rögzítjük. Akármilyen eredményt is érünk el, tanuljunk a tapasztalatból, tudomásul véve, hogy mindig javulhatunk :) A külső körülmények kitartó okolása az impotencia jele. (MG) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |