SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Inkább Instant Messaging mint chat-referensz?A [felmérés szerint a] megkérdezett intézmények 25 százaléka ajánl fel Instant Messaging (azonnali üzenetküldés) szolgáltatást, és 28 százalékuk tervezi a bevezetését. Az IM-t használó intézmények 35 százaléka kis növekedést tapasztalt a szolgáltatás bevezetése után, míg 19 százalékuk erőteljes növekedést észlelt. A kérdőívekből adott válaszokból kitűnik, hogy az IM bevezetése általában egy könyvtáros erőfeszítésének köszönhető, és legtöbb esetben nem a vezetés szorgalmazza. A válaszadó intézmények 65 százaléka ajánl fel chat szolgáltatásokat is, de ezek növekedési aránya kisebb az IM-nél. Az IM-et kedvelők véleménye szerint a chat szolgáltatásokat információs szakemberek tervezték információ specialistáknak, mivel túl nehézkes használatuk miatt sem a diákok, sem a könyvtárosok nem kedvelik. Úgy tűnik, hogy a könyvtárak az IM referenszt tartják a chat szolgáltatás alternatívájának. Habár a válaszadó intézmények nagyobb részében elterjedtek a chat szolgáltatások, a könyvtárosok nagyobb része (30%) mégis az IM szolgáltatást kedveli jobban. A válaszadók korát vizsgálva kiderül, hogy a fiatalabbak szívesebben használják az IM-et és az IM kedveltsége az évek számának növekedésével csökken. A chatet kedvelők aránya csak a 45 év felettiek között nagyobb az IM szolgáltatást előnyben részesítőknél. Legtöbben azért kedvelik jobban az IM-t, mert a hallgatók is szívesebben használják: ezzel az eszközzel olyan diákok is igénybe veszik a referensz szolgáltatásokat, akik más módon nem tennék ezt. Az egyik legnagyobb gond az, hogyan tudják ezt a szolgáltatást abban az időben felkínálni, amikor igazán szükség van rá. A diákok nagy része a késői órákban is igényelné az IM referenszet, de kisebb könyvtárak számára ez nehezen megoldható. Habár nagy az érdeklődés az IM iránt, néhány könyvtár azért választja a chat szolgáltatást, mivel a chat szoftver esetében van lehetőség könyvtárak számára a konzorciumban való együtt dolgozásra, a szolgáltatási idő megnyújtására. - F: Könyvtárosok véleménye az instant messenger rendszerről / ref.: Bogárné L. K.
Hírforrás:
Könyvtári Figyelő 2007/4., Manci: link
2008. február 13. • Továbbküldöm a hírt Link e hírhez: Régebbi hírforrás(ok): Könyvtári Figyelő 2007/4., Manci: link |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |