Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Inkább Instant Messaging mint chat-referensz?

A [felmérés szerint a] megkérdezett intézmények 25 százaléka ajánl fel Instant Messaging (azonnali üzenetküldés) szolgáltatást, és 28 százalékuk tervezi a bevezetését. Az IM-t használó intézmények 35 százaléka kis növekedést tapasztalt a szolgáltatás bevezetése után, míg 19 százalékuk erőteljes növekedést észlelt. A kérdőívekből adott válaszokból kitűnik, hogy az IM bevezetése általában egy könyvtáros erőfeszítésének köszönhető, és legtöbb esetben nem a vezetés szorgalmazza. A válaszadó intézmények 65 százaléka ajánl fel chat szolgáltatásokat is, de ezek növekedési aránya kisebb az IM-nél. Az IM-et kedvelők véleménye szerint a chat szolgáltatásokat információs szakemberek tervezték információ specialistáknak, mivel túl nehézkes használatuk miatt sem a diákok, sem a könyvtárosok nem kedvelik. Úgy tűnik, hogy a könyvtárak az IM referenszt tartják a chat szolgáltatás alternatívájának. Habár a válaszadó intézmények nagyobb részében elterjedtek a chat szolgáltatások, a könyvtárosok nagyobb része (30%) mégis az IM szolgáltatást kedveli jobban. A válaszadók korát vizsgálva kiderül, hogy a fiatalabbak szívesebben használják az IM-et és az IM kedveltsége az évek számának növekedésével csökken. A chatet kedvelők aránya csak a 45 év felettiek között nagyobb az IM szolgáltatást előnyben részesítőknél. Legtöbben azért kedvelik jobban az IM-t, mert a hallgatók is szívesebben használják: ezzel az eszközzel olyan diákok is igénybe veszik a referensz szolgáltatásokat, akik más módon nem tennék ezt. Az egyik legnagyobb gond az, hogyan tudják ezt a szolgáltatást abban az időben felkínálni, amikor igazán szükség van rá. A diákok nagy része a késői órákban is igényelné az IM referenszet, de kisebb könyvtárak számára ez nehezen megoldható. Habár nagy az érdeklődés az IM iránt, néhány könyvtár azért választja a chat szolgáltatást, mivel a chat szoftver esetében van lehetőség könyvtárak számára a konzorciumban való együtt dolgozásra, a szolgáltatási idő megnyújtására. - F: Könyvtárosok véleménye az instant messenger rendszerről / ref.: Bogárné L. K.

Hírforrás: Könyvtári Figyelő 2007/4., Manci: link
2008. február 13.  •  Továbbküldöm a hírt
Link e hírhez:
http://www.kithirlevel.hu/index.php?kh=inkabb_instant_messaging_mint_chat-referensz
Régebbi hírforrás(ok): Könyvtári Figyelő 2007/4., Manci: link
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról