SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Játékosokból olvasók
Címkék: játék (2020-) | játékosítás (gamifikáció) (2019-) | szakmai belső kommunikáció (2013.02-) | rendezvény (szakmai) | használó (gyerek, fiatal) |
Lehet-e az olvasó játékos? Lehet-e az elolvasandó könyv küldetés? Lehet-e segítő a könyvtáros? Lehet-e a megoldandó feladat legyőzendő ellenfél? Pusztai Ádám A könyvtár nem játék, de közel állhat hozzá című előadása - amely a Kamaszok a könyvtárban konferencián hangzott el Szegeden - bemutatta, hogy van olyan módszer, amellyel megszólíthatjuk a játékos attitűdű fiatalokat. A gamification olyan stratégia, amelyben online és offline térben játéktervezési elemeket használunk nem-játék környezetben egy elvárt felhasználói viselkedés kiváltására. A Szókereső, a Bingó, és a Torpedó, a QR-vadászat mellett narratívákat alkalmazhatunk e célból. A befektetett munka hosszabb távú megtérülése várható (kb másfél, két év).
A FSZK kőbányai fiókjában óvodásokat szólítanak meg könyvtári mesével, ahol a könyvtárosok is a mese szereplői. Így - a szórakozás, a szenvedély, a kihívásokat jelentő kalandok izgalmának, az alkotás örömének érzésének erősítésével - a külső motivációnál hatékonyabb és tartósabb hatású belső motivációs mechanizmust aktiváljuk. Bővebb információ a témáról elérhető: link - Kapcsolódó: link |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |