SzavazásA külföldi könyvtári tapasztalatok, jógyakorlatok...
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Így cserkészik be az Y generációt a közösségi oldalakon
Címkék: adatgazdálkodás, CRM | használói élmény, UX, user experience (2020-) | hatékonyság | informatikai fejlesztés, automatizálás | irányítás, mérés, szabályozás | marketing | közösségi média | egyéb, nem könyvtári (információ)szolg. szerv. |
A turisztikai cégek által legfontosabbnak tekintett Y generációhoz - az 1981 és 1996 között születettek közé - tartozó utazók 85%-a a közösségi médiumok segítségével szervezi meg útjait, 34 százalékuk a más felhasználók által írt vélemények alapján választ szállodát, s 43%-uk nem megy olyan helyre, ahol nem biztos, hogy folyamatosan meg tudja osztani a nyaralásról készült képeket és videókat. A forgalom gyors és látványos visszaesésére számíthatnak azok a turisztikai vállalkozások városok és országok, amelyek nem fektetnek a közösségi oldalakon való jelenlétbe:
- Az idegenforgalom résztvevői fizetett hirdetéseket helyeznek el az oldalakon (Facebook, Instagram). - Jól használható információik vannak a felhasználókról. - A reklámokat úgy helyezik el, hogy azok leginkább a kiszemelt célközönséget érjék el. - A reklámkampányok után pedig a közösségi oldalakon pontosan lemérhető, mi sikerült jól, s mi fulladt kudarcba. - Naponta milliószám születnek az idegenforgalmi szolgáltatásokat értékelő kommentek. A vállalkozások pedig különféle akciókkal, illetve nyereményjátékokkal igyekeznek növelni a kedvező tartalmú vélemények számát. - A vállalkozások éjjel-nappali tájékoztató szolgálatot tartanak fenn, rendszerint chatbotok bevonásával (a foglalási oldalakon szörföző érdeklődők négyszer nagyobb valószínűséggel választják az azonos árkategóriába tartozó szállások közül azokat, amelyeknek magasabb a korábban ott tartózkodók által adott pontszámuk). - Válaszolnak az utazók bejegyzéseire: azon szállások, amelyek a kommentek több mint ötven százalékára reagáltak, átlagosan 6,4 százalékkal jobb kihasználtsági mutatót értek el, mint a közösségi oldalakon passzív vetélytársak.
Hírforrás:
HVG (38. sz.) / térítéses tartalom
2023. október 07. • Továbbküldöm a hírt Link e hírhez: |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |