SzavazásKözös virtuális tájékoztatás...
KIT hírlevél évfolyamok2025
|
Jövőbe tekintő múzeumi szféra - kb. ugyanazt akarjuk
Címkék: innováció, szolgáltatásfejlesztés | identitás | használói igény | használói élmény, UX, user experience (2020-) | gyerek, fiatal használó | gender, társadalmi nem (2017.06-) | digitalizálás (folyamat, technika) | analógia | kiterjesztett valóság, augmented reality, AR | marketing | múzeum | olvasás | tervezés, stratégia | könyv- és dokumentumpiac |
Úgy tűnik, hogy a múzeumok nemzetközi szinten a könyvtárak előtt járnak saját identitásuk leporolásában link . Az önmeghatározás és előretekintés egyik példája A magánytól a hovatartozásig: 5 trend, amely meghackeli a múzeumi élményt c. írás (ismertetését ld. alant). Könyvtárosként nézve úgy tűnik, hogy a két intézmény ugyanazon célcsoportra való, és részben ugyanazon eszközökkel. Nyilván nem vetélkedni kell, de azért ébresztő! (MG)
A múzeumok olyan világgal szembesülnek, amelyet a gyors technológiai fejlődés, a változó társadalmi prioritások és a jólétre való egyre nagyobb hangsúly formál. Ezek a változások lehetőséget adnak a múzeumoknak arra, hogy újrafogalmazzák szerepüket az emberek életében. A kreativitás előmozdításától a magány elleni küzdelemig a múzeumok egyre inkább csak látogatható helyekké válnak - egyre inkább a maguk helyévé válnak. 1. Hiperlokális közösségi központok. - A múzeumok közösségi központokká és biztonságos gyülekezőhelyekké válhatnak. Rendezvényeik és programjaik közvetlenül foglalkoznak a valós világ problémáival - a pénzügyi műveltségről szóló ülésektől a társadalmi kérdésekről szóló kerekasztal-beszélgetésekig -, ünnepelve a helyi kultúrát és a kollektív kreativitást. 2. Interaktív, kreatív játszóterek. - A múzeumok régóta a művészi reflexiók helyszínei, de felgyorsul a rendkívül interaktív, látogatóközpontú élmények felé való elmozdulás. 3. Magány elleni küzdelem lebilincselő programokkal. - Egy jól kidolgozott múzeumi program barátságos élményeket kínálva ellensúlyozhatja a magányt a különféle célcsoportok számára. Az "idősebb társaságokra" nagy hatással lehetnek a vezetett túrák, majd a frissítők és beszélgetések. 4. Bolygószintű és személyes wellness ökoszisztémák. - Példát mutathatva fenntartható működésük révén pl. energiahatékony világítás, hulladékcsökkentés, környezetbarát dizájnelemek az új kiállításokon. Rendezvényeikbe beépülnek a wellness- és környezeti kihívások. 5. A digitális-fizikai szakadék áthidalása. - Helyszíni és online élmények integrálása, látogatásokat segítő AR- és mobil eszközök használata, kiállítások utáni exkluzív tartalmak kínálata. (ref.: MG) |
![]() FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |