Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Konferencia- és előadásminőség

A KIT-ben többször szóltunk a szakmai konferenciák minőségéről, a felkészülés lehetőségeiről (link ), de arról is, hogy mire érdemes figyelni egy-egy előadás minőségének, hitelességének megállapítása kapcsán.

Talán nem alaptalan az a vélekedés, hogy azt az előadást, amely után nem születik valamilyen döntés, nem érdemes megtartani. Így természetesen kimaradnak a protokollelőadások, és többnyire azok az önfényezők is, amelyek a "lásd, mit, mennyit tettünk, milyen okos vagyok, milyen nagy emberekkel vagyok kapcsolatban" bújtatott mottójúak. Már ha nincs bennük biztatás és módszertan, hogy te, hallgató is meg tudod így csinálni.

A döntés persze kultúraváltásra is vonatkozik. Kultúraváltási és fejlődési szintek:
1. Nem beszélünk róla, nem csináljuk.
2. Beszélünk róla, nem csináljuk.
3. Beszélünk róla, és csináljuk.
4. Nem beszélünk róla, de csináljuk.

A könyvtárügyben évtizedek óta küzdünk verbálisan a használóorientációért, a gyakorlat azonban a szolgáltatásorientációt mutatja leggyakrabban. Érdemes ezért figyelni az előadás arányait: mennyiben foglalkozik a társadalmi/használói elvárásokkal, szemben a kínálattal. És van-e a kettő között valamilyen módon mérhető kapcsolat?

A befogadói motivációt csökkenti pl.:
- közhely-gyűjtemény
- átláthatatlan tematika, struktúra
- a "jelentőség" hangsúlyozása (pl. a fontos kifejezés gyakori használata)
- a hallgatóság által nem ismert adatok evidensnek nevezése
- áttekinthetetlenül sok szöveg, hatalmas mennyiségű adat (egy ppt-re csak kivételes esetben illik 24 szónál többet írni)
- kérdésekre korlátozott lehetőség biztosítása (az elmaradó kérdések gyakran utalnak az előadás gyengeségére)
- saját elkötelezettség verbális erősítgetése
- jelentős időmennyiség lefoglalása, az idő elhúzása.
Ezek mögött a háttérben nem ritkán bújtatott kisebbrendűség, képtelenség a fontossági sorrend felállítására, gyenge menedzsment található.

Jó hír, hogy a szakmai megszólalás is tanulható, akkor is, ha több a gyengébb megszólalás, mint a gondolatébresztő, döntésre késztető. (MG)

Hírforrás: KIT-összeállítás
2024. november 02.  •  Továbbküldöm a hírt
Link e hírhez:
http://www.kithirlevel.hu/index.php?kh=konferencia-_es_eloadasminoseg
Régebbi hírforrás(ok): A használók problémáiból indulunk ki, vagy abból, ami számunkra kedves? link
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról