SzavazásKönyvtárban nincs botrány, mert...
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Konferencia- és előadásminőségA KIT-ben többször szóltunk a szakmai konferenciák minőségéről, a felkészülés lehetőségeiről (link ), de arról is, hogy mire érdemes figyelni egy-egy előadás minőségének, hitelességének megállapítása kapcsán.
Talán nem alaptalan az a vélekedés, hogy azt az előadást, amely után nem születik valamilyen döntés, nem érdemes megtartani. Így természetesen kimaradnak a protokollelőadások, és többnyire azok az önfényezők is, amelyek a "lásd, mit, mennyit tettünk, milyen okos vagyok, milyen nagy emberekkel vagyok kapcsolatban" bújtatott mottójúak. Már ha nincs bennük biztatás és módszertan, hogy te, hallgató is meg tudod így csinálni. A döntés persze kultúraváltásra is vonatkozik. Kultúraváltási és fejlődési szintek: 1. Nem beszélünk róla, nem csináljuk. 2. Beszélünk róla, nem csináljuk. 3. Beszélünk róla, és csináljuk. 4. Nem beszélünk róla, de csináljuk. A könyvtárügyben évtizedek óta küzdünk verbálisan a használóorientációért, a gyakorlat azonban a szolgáltatásorientációt mutatja leggyakrabban. Érdemes ezért figyelni az előadás arányait: mennyiben foglalkozik a társadalmi/használói elvárásokkal, szemben a kínálattal. És van-e a kettő között valamilyen módon mérhető kapcsolat? A befogadói motivációt csökkenti pl.: - közhely-gyűjtemény - átláthatatlan tematika, struktúra - a "jelentőség" hangsúlyozása (pl. a fontos kifejezés gyakori használata) - a hallgatóság által nem ismert adatok evidensnek nevezése - áttekinthetetlenül sok szöveg, hatalmas mennyiségű adat (egy ppt-re csak kivételes esetben illik 24 szónál többet írni) - kérdésekre korlátozott lehetőség biztosítása (az elmaradó kérdések gyakran utalnak az előadás gyengeségére) - saját elkötelezettség verbális erősítgetése - jelentős időmennyiség lefoglalása, az idő elhúzása. Ezek mögött a háttérben nem ritkán bújtatott kisebbrendűség, képtelenség a fontossági sorrend felállítására, gyenge menedzsment található. Jó hír, hogy a szakmai megszólalás is tanulható, akkor is, ha több a gyengébb megszólalás, mint a gondolatébresztő, döntésre késztető. (MG) Régebbi hírforrás(ok): A használók problémáiból indulunk ki, vagy abból, ami számunkra kedves? link |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |