Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Könyvtári honlap - mobilra - tanácsok 12 pontban

A Pew Research Center szerint az amerikai felnőttek 68%-ának van okostelefonja. Ez azt jelenti, hogy egy könyvtár olvasóinak kétharmada a könyvtár honlapját mobil eszközről is el tudja érni. A honlapok rendszergazdáinak ezután úgy kell a tartalmat megírniuk, hogy a mobilos felhasználók gyorsan tudjanak kapcsolódni a könyvtári forrásokhoz. A webes megjelenés átírására több lehetőség is van. A következő 12 tanács célja, hogy jobb legyen a mobil eszközökön elérhető tartalom:
1. Kis képernyőre írj! A különböző méretek miatt fontos, hogy a tartalom gyorsan áttekinthető legyen. Győződj meg arról, hogy a tartalom oldalméretű, a betűk elég nagyok, olvashatók.
2. Érintőképernyő. Az okostelefonokat általában kapcsolatteremtésre használják, beleértve a honlapokat, köztük a könyvtárét is. Az érintőképernyő jó, hacsak nincs beillesztve a cikk vagy az oldal közepére egy görgethető doboz, ami a tartalom véletlen érintése miatt megnehezíti a használatot.
3. A mobilról olvasók figyelmét elvonhatja valamilyen hirtelen felugró üzenet. Ha a könyvtári tartalom lassan töltődik be, ha az olvasót nem köti le eléggé, vagy nem jön azonnal, az olvasó az új üzenetet fogja nézni vagy továbblép. A cél, hogy a felhasználó érdeklődő maradjon.
4. Rövid gondolatok. Mobil készülékre rövid gondolatok kellenek. Hacsak nem e-könyvet olvas, a felhasználó nem fog hosszú cikket vagy ismertetőt keresni. Az üdvözlő oldal és a bevezető bekezdések helyett néhány szóban foglald össze a lényeget. Ennek egyik módja, ha egy oldal csak egy témára vagy célra irányul; ha több mindent kell jelezni, a mondanivalót szedd szét oldalakra. És persze, szerkessz!
5. Tömör címek! Nagyon fontos, hogy a címek tömörek, világosak legyenek. A BBC egy címbe legfeljebb 5?6 szót enged, a címnek tükröznie kell a cikk tartalmát, a tényeket.
... (Tizenkét tanács: hogyan írjunk jobban a mobil webre; ref.: Viszocsekné P. É.)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról