SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Könyvtári stratégia 2021-re (könyvtár, vírusidőben) (olvasóink szavazatára)
Címkék: használó, igény | szervezés, szervezeti kérdések | távmunka | tervezés, stratégia | üzleti modell |
2020 decemberében Mary Ellen Bates virtuális találkozót szervezett információs szakembereknek. Arról beszélgettek, hogy milyen stratégiákat hoznának magukkal 2021-be, és miket hagynának hátra. A webináriumról röviden: link .
Többen említették a könyvtári szolgáltatások "távirányításának" hosszútávú hatásait: még azokat is befolyásolja, akiknek nincs fizikai gyűjteményük. A lezárás és távmunka kezdetekor az információs szakembereknek biztosra kellett menniük, hogy az érintett döntéshozók megértik a fizikai gyűjtemény és egy központi hely szükségességét. Egy könyvtárigazgató elmondta, hogy tavaly 40%-kal növelte (virtuális) képzési programját, hogy tudatosítsa ezt, és jobban összekapcsolja a használókat a könyvtár eszközeivel és elérhető anyagaival. Többek szerint jobban kellene kommunikálni a könyvtárak beruházásainak megtérülését az információs szolgáltatások terén. Egy információs szakember például videókat készít a könyvtárak szolgáltatásairól. Egy másik meglátta a lehetőséget a könyvtári jelenlét bővítésében: mialatt a könyvtárosok otthonról dolgoztak, a biztonságiak által beállított távmunka kapcsolaton keresztül működtetve a referenszpultot. Visszatérő téma volt az, hogy ezt a lehetőséget ki kell használni, és újra kell gondolni a kutatási és információs forrásokat, melyeket a könyvtár biztosít. Sok használóban csak akkor tudatosult a könyvtárak digitális gyűjteményének léte, mikor arra próbáltak rájönni, hogyan érjék el a könyvtárat a lezárások idején. Az újranyitás során valószínűleg új információgyűjtő praktikákat fognak alkalmazni - a könyvtárosok kihasználhatják ezt az időszakot arra, hogy fejlődjenek. Ez az időszak arra is megfelelő, hogy újra megvizsgálják, hogyan tudnák beilleszteni információforrásaikat és szolgáltatásaikat a különböző ügyfelek munkafolyamataiba. A nyitás után az egyik legnagyobb kihívás az lesz, hogy a könyvtárosok hozzászokjanak a szolgáltatások új módszereihez, és ezzel egy időben felfedezzék, hogyan változtak a használók igényei az elmúlt egy évben. A webináriumon elhangzottak alapján fontos, hogy nyitottak legyenek az új dolgokra, valamint hogy újraértékeljék a költségvetést és a munkaerő prioritásait. 2021 kihívásai még több kreativitást és innovatív gondolkodás igényelnek, viszont ez az év új lehetőségeket kínál arra, hogy megvizsgálják a már meglévő szolgáltatásokat, eredményeiket és azt, hogy hogyan válhatnak a szervezetük segítségére. (ref.: Salamon Sára) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |