Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Könyvtári SWOT - az egyetemi könyvtár használói csoportjaival együtt

A Zsolnai Egyetem Könyvtára link öt évvel ezelőtt kezdett újfajta, nyitott kommunikációt a használóival: kidolgozták az UNIZA-t, egy saját víziót, amely meghatározza a könyvtári marketing fejlődésének útját. A szembenézés a közismert SWOT-analízissel kezdődött, melybe bekapcsolták a munkatársakat, doktoranduszokat, hallgatókat, oktatókat és tudományos munkatársakat is. A könyvtárban elemezték a folyamatokat: a munkatársak be- és kilépéseit, a partnereket, a hálózatokat, az információs forrásokat és tárhelyeket. Lassan összeálltak a dolgok, mint egy puzzle, és az eredmény az UNIZA (marketing-útmutató) lett, amelyet 2015-ben fogadtak el.
A kiinduló szándék az volt, hogy a könyvtárat a tervekkel összhangban, innovatív módon mutassák be, a szolgáltatásokat pedig az egyes célcsoportok igényeihez igazítsák. Másra van szüksége egy elsőéves hallgatónak, egy fiatal oktatónak a habilitációs eljárás előtt, és megint másra egy karrierje csúcsán járó professzornak. A személyre szabott szolgáltatásokhoz megfelelő eszközöket kerestek. Először aktualizálták az információs csatornákat, egyszerűsítették grafikus megjelenésüket, átalakították a weboldalakat. Tiszta, jól átlátható grafikus dizájnra törekedtek. Lehetővé tették az olvasók számára a kommunikációt, a tevékenységekhez blogot és képgalériát rendeltek.
Az eredmény hamarosan érezhető volt, az új weboldalt rövid idő alatt több mint százezren keresték fel, pedig ekkor, 2015-ben még nem volt Instagram, és a Facebook is gyerekcipőben járt. 2018-ban már több mint ötvenezren látogatták rendszeresen a weboldalt, a Facebookon pedig 131 eseményt publikáltak, eközben a használók száma is folyamatosan nőtt. Tavaly egy könyvtári játék során 2003 személyt szólítottak meg; a Föld napján pedig több mint 3000 ember csatlakozott az egyetem által szervezett hulladékgyűjtő akcióhoz. A könyvtári Instagramot 2018-ban indították el, a legaktuálisabb híreket események formájában tálalva; tavaly 127 követő csatlakozott. A Google Analitics segítségével elemzik az adatokat, ami fontos információforrást jelent a könyvtárnak, mert jelzi az olvasói szükségleteket. A közösségi médiának köszönhetően a könyvtár imázsa egyre pozitívabbá vált. (A Zsolnai Egyetemi Könyvtár marketingje a gyakorlatban; ref.: Prókai M.)

legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról