SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Könyvtáros - ha szolgáltató - és ha ügyfél
Címkék: információ prezentálása | marketing | minőség, -irányítás, -fejlesztés | könyv, papír alapú | tájékoztatás (személyes, fizikai) |
Könyvtárosként is elvárásokkal lépünk fel szolgáltatókkal szemben. Fontosnak tartjuk, hogy ne a szolgáltató szempontjai szerint, hanem a mi igényeink szerint közeledjen felénk, legyen az ügyintéző, pék vagy fodrász. Nemigen érdekelnek a fodrász kiválósági és minőségi kitüntetései, a lényeg, hogy velünk barátságos legyen és meg legyünk elégedve munkája eredményével. Adjon magabiztosságot megjelenésünkben!
Változik a leányzó fekvése, amikor mi vagyunk szolgáltatók, fejünkben a szabványokkal, őrzendő szakmai hagyományokkal, elképzeléseinkkel a helyes szolgáltatásokról. És burkolt nemtetszéssel vesszük tudomásuk, ha egyre kevesebben térnek be hozzánk. Ilyenkor nemritkán gondolunk a használók igénytelenedésére, a műveletlenség terjedésére. Mindezekkel saját arculatunkat igyekezünk menteni - praktikusan a szembenézést kerülve. Így újra és újra: - Kikerülnek kezeink közül olyan kiadványok, melyek pl. probléma vagy célok megoldása helyett példát szolgáltató országok szerint mutatják be a témát - ahogyan praktikusan senki nem keres. Viszont: kipipálhatjuk a tevékenységet, a ráköltött időt és forintokat. - Körbedicsérjük magunkat bennfentesként kitüntetésekkel, minőségi díjakkal. - Fenntartjuk e kettős mérce kultúrát látszatként, amíg csak lehet, ellenállva minden felülvizsgálati kísértésnek. Maurice B. Line könyvtári tanácsadó 30 éve hívta fel a figyelmet arra, hogy a könyvtárak a menedzsment-tevékenységek közül az (ön)ellenőrzést - azaz a visszacsatolást - hanyagolják el leggyakrabban. Úgy tűnik: felmérések, elemzések hiányában észrevétele a minőségirányítási tanfolyamok, kitüntetések, körbedicsérések ellenére továbbra is aktuális. (MG) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |