SzavazásKönyvtárban nincs botrány, mert...
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Közöljük azt a termékről, szolgáltatásról, ami nagyobb biztonságot ígér
Címkék: terjesztő, kereskedő | minőség, -irányítás, -fejlesztés | marketing | legjobb gyakorlat (kereskedő, terjesztő) | információ prezentálása | imázs (kép, amit rólunk mások alkotnak) | arculat (magunkról mutatott kép) | analógia | egyéb, nem könyvtári (információ)szolg. szerv. |
Mégis milyen a jó borcímke? Erről kérdeztük Ipacs Géza grafikust, aki az ezredfordulót követően paradigmaváltást hozott a magyar címketervezésbe: újszerű grafikai megoldásai, színes, elvont vagy játékos tervei nyomán az újhullámos címkék elárasztották a magyar piacot. Ahogy a borász sem magának készíti a bort, hanem a fogyasztóközönségnek, úgy a címke is csak abban a relációban nyer értelmet, hogy a vásárló annak a kommunikációs flownak a befogadója, ahol a borász az adó.
"A címkének az értékek nagyon pontos, jól artikulált bemutatásával egyfajta érzelmi helyzetet kell létrehoznia a befogadóban, ami leginkább a borászat attitűdjéről szól. Nagy a zaj, megkülönböztethetőnek kell lenni, azt, amiben az egyik borász más, mint a többi ezer, meg kell fogalmazni a címkén" - mondja Ipacs. További szempont, hogy a vásárló azt a terméket fogja megvenni, amitől nagyobb biztonságban érzi magát. Ha a palack egy információval többet mond, mint a többi, például van rajta egy versenygyőzelem-plecsni, azt fogja megvenni. Mégis mi erősíti a fogyasztó biztonságérzetét? A hihetetlenül látványos és költséges 2009-es vagy 2015-ös Zwack-tévéreklámok mind azt is sugallják, hogy ez a termék menő, menőbb, mint én, és engem is beemel a menők közé. A fiatalok is preferálják a konzervatívabb és kimunkáltabb megjelenést, mert kevés az információjuk, és biztosra mennek, nem akarnak kockáztatni. A jó címke jól fókuszált. Ha sok elem van rajta, akkor is kell, hogy legyen egy észlelési sorrend: vezetni kell a vevő tekintetét, és azt az értéket kell a fókuszba állítani, ami a termelőt megkülönbözteti a többi borásztól. A borcímke tehát értékesítéstámogató eszköz, a pincészet értékeinek nagyon pontos, jól artikulált bemutatásával emóciót kell sugallnia és a borász attitűdjét. A vásárló azt a terméket fogja megvenni, amitől nagyobb biztonságban érzi magát. Nincs uralkodó grafikai paradigma, a képzőművészetben nincsenek kitüntetett irányok, nincs nagy elbeszélés, ami minden művészeti ágra igaz. Régebbi hírforrás(ok): Ezért okozol kárt, ha - kéretlenül - erőfeszítésre készteted a könyvtárhasználót (neuromarketing) link |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |