Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Közöljük azt a termékről, szolgáltatásról, ami nagyobb biztonságot ígér

Mégis milyen a jó borcímke? Erről kérdeztük Ipacs Géza grafikust, aki az ezredfordulót követően paradigmaváltást hozott a magyar címketervezésbe: újszerű grafikai megoldásai, színes, elvont vagy játékos tervei nyomán az újhullámos címkék elárasztották a magyar piacot. Ahogy a borász sem magának készíti a bort, hanem a fogyasztóközönségnek, úgy a címke is csak abban a relációban nyer értelmet, hogy a vásárló annak a kommunikációs flownak a befogadója, ahol a borász az adó.

"A címkének az értékek nagyon pontos, jól artikulált bemutatásával egyfajta érzelmi helyzetet kell létrehoznia a befogadóban, ami leginkább a borászat attitűdjéről szól. Nagy a zaj, megkülönböztethetőnek kell lenni, azt, amiben az egyik borász más, mint a többi ezer, meg kell fogalmazni a címkén" - mondja Ipacs.
További szempont, hogy a vásárló azt a terméket fogja megvenni, amitől nagyobb biztonságban érzi magát. Ha a palack egy információval többet mond, mint a többi, például van rajta egy versenygyőzelem-plecsni, azt fogja megvenni. Mégis mi erősíti a fogyasztó biztonságérzetét? A hihetetlenül látványos és költséges 2009-es vagy 2015-ös Zwack-tévéreklámok mind azt is sugallják, hogy ez a termék menő, menőbb, mint én, és engem is beemel a menők közé. A fiatalok is preferálják a konzervatívabb és kimunkáltabb megjelenést, mert kevés az információjuk, és biztosra mennek, nem akarnak kockáztatni.

A jó címke jól fókuszált. Ha sok elem van rajta, akkor is kell, hogy legyen egy észlelési sorrend: vezetni kell a vevő tekintetét, és azt az értéket kell a fókuszba állítani, ami a termelőt megkülönbözteti a többi borásztól. A borcímke tehát értékesítéstámogató eszköz, a pincészet értékeinek nagyon pontos, jól artikulált bemutatásával emóciót kell sugallnia és a borász attitűdjét. A vásárló azt a terméket fogja megvenni, amitől nagyobb biztonságban érzi magát.

Nincs uralkodó grafikai paradigma, a képzőművészetben nincsenek kitüntetett irányok, nincs nagy elbeszélés, ami minden művészeti ágra igaz.

Régebbi hírforrás(ok): Ezért okozol kárt, ha - kéretlenül - erőfeszítésre készteted a könyvtárhasználót (neuromarketing) link
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról