SzavazásA könyvtárosok belső kommunikációjának minősége...
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Közösségi média a könyvtári marketingben (olvasóink szavazatára)
Címkék: biztonság, védelem | marketing | pr (bizalomkeltés) | információ szolgáltatása weben | közösségi média |
A könyvtárak gyakran jelen vannak a Facebookon, Instagramon, Twitteren, bár ez nincs mindig értékeikkel összhangban. Úgy, mint a felhasználók biztonsága vagy az objektív tartalmak. A közösségi média hatása vegyes. Segít kapcsolatot teremteni az emberek közt. Azonban a felhasználók az adataikkal fizetnek, hirdetési bevételt generálnak a szolgáltatónak. Másrészt pedig sok hamis vagy kontextusból kiragadott félinformáció terjed az oldalakon.
A negatív hatások mellett mégis érdemes közösségi média stratégiát kialakítani a könyvtáraknak. Így több látogatót lehet bevonzani. De figyelni kell, hogy az irányítás mindig a közösségi oldalról a könyvtári forrásokhoz történjen, és nem pedig fordítva. Sok könyvtár meglepően hangsúlyosan hirdeti közösségi oldalait a saját weboldalán. Ezzel néhány plusz követőért cserébe azt éri el, hogy a felhasználók elhagyják a saját oldalát. Ez az irány inkább kontraproduktív az Info Today szerint. Érdemes inkább a közösségi oldalak követőbázisát organikusan, az ott jelenlévő felhasználókkkal építeni. Tehát mit érdemes tenni és mit nem? - Használjuk ki a közösségi médiát, hogy felhasználóit összekössük a virtuális és az offline könyvtári szolgáltatásokkal. - Ne irányítsuk át a felhasználókat a saját weboldalunkról, tartalmunkról és szolgáltatásunkról a közösségi médiára. - Vegyük figyelembe az adatbiztonságot, mikor kialakítjuk közösségi média stratégiánkat. - Építsünk ki tűzfalat, bizonyosodjunk meg, hogy a felhasználóink szokásairól szóló adatok nem jutnak el a közösségi média oldalakhoz, nem használhatja fel azokat senki kereskedelmi célokra. - A keresőoptimalizásnál a fókuszt a saját weboldalunkra állítsuk és ne a közösségimédia-oldalainkra. - Mérjük, hogy mennyi plusz felhasználói aktivitásunk származik a közösségimédia-oldalak segítségével. (ref.: Habók Lilla) |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |