SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Közösségi média: kevesebb sajtó, több propaganda
Címkék: kritikus / kritikai olvasás, gondolkodás (2013-) | üzleti modell | közösségi média | sajtótermék (nyomtatott, elektronikus) |
Hogy az elmúlt években hogyan került az online sajtó végképp a közösségi média, azon belül is leginkább a Facebook fogságába, azt napjaink egyik legnevesebb techszakírója és sci-fi-szerzője, Cory Doctorow foglalta össze a legjobban a Wiredben link megjelent cikkében. Mint írja, a Facebook először páratlan lehetőséget kínált a médiacégeknek: a platformon megosztott cikkeket sok-sok millió felhasználóhoz lehetett eljuttatni, ezért előbb-utóbb minden újság megjelent a Facebookon. Aztán amikor már minden kiadó és sajtótermék a Facebookról érkező forgalomra épített, a felhasználók elé tárt hírfolyamból szépen lassan eltüntették az újságcikkeket, és addig csavarták az algoritmust, amíg el nem érték, hogy már csak a fizetett hirdetésben megtolt cikkek jussanak el a szélesebb közönséghez. És hát kinek van végtelen pénze ilyen típusú elérést vásárolni? A propagandának.
|
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |