SzavazásSzámít-e a szavad a könyvtárban?
KIT hírlevél évfolyamok2024
|
Kudarcaid megosztásának előnyei - sikerpropaganda helyett
Címkék: tervezés, stratégia | minőség, -irányítás, -fejlesztés | könyvtáros mentálhigiénéje (2024-) | identitás | vezető | munkaügy | emberi minőség | szervezeti kultúra |
A gyakran és sokfelé megtapasztalt sikerpropaganda nemcsak hiteltelen, de vissza is veti a valós teljesítményt. (MG)
Ha el akarod juttatni üzeneteidet beosztottaidhoz, légy készen bevallani saját vezetési hiányosságaidat - tanácsolja vezetőknek Alison Wood Brooks, a Harvard Business School adjunktusa. Ha eredményes, sikeres vagy, esélyes, hogy munkatársaid valamennyire legalábbis ferde szemmel néznek rád. Egy új kutatás szerint mindez kiiktatható a sikerhez vezető úton tapasztalt kudarcok kommunikálásával. - "Az az izgalmas ebben a kutatásban, hogy megpróbáljuk feloldani az irigységgel járó haragot, és inkább a csodálat felé terelni az embereket" - mondja Brooks. "Ennek egyik módja, ha elismered küzdelmeidet vagy hiányosságaidat." A rosszindulatú irigység pusztító érzelem. Kisebbrendűségi érzésből fakad, és (az egyensúly helyreállítása céljából) kisebbíteni szeretné a másik sikerét. Ezért mérgező: - visszaveti a munkatársak termelékenységét - csökkenti az együttműködést - megzavarja a csoportkohéziót - megnöveli az etikátlan viselkedés esélyét. Azokat a sikeres embereket, akik nem rejtik el kudarcaikat, kollégáik nem kedvelik kevésbé, azaz nem romlik imázsuk. Sőt! Ilyen esetben inkább a "jóindulatú irigység" merül fel, mely együttérző, és olyan érzetet kelt, hogy az illető megérdemli a sikert, és motivált is saját teljesítménye javítására. (Mindez persze olyanokra érvényes, akik értek már el sikereket, tehát lehet elvi oka az irigységnek.) Mindez tudatosan is előidézhető, interperszonális érzelemszabályozással: az egyik személy szándékosan alakítja a másik személy érzelmi reakcióit egy társas interakció során. A sikeres vezető tévedéseinek közös ismerete nem csak csökkentheti a kollégák közötti versengést, hanem saját sikerre ösztönözheti a többi munkatársat. Az ilyen menedzserek számára adott a lehetőség, hogy a kommunikáció és az együttműködés javítása érdekében csapatépítő gyakorlatként arra ösztönzik beosztottaikat, hogy osszák meg hibáikat. "Ezzel nagyobb teljesítményre ösztönözheti csapatát" - mondja Brooks. További nyereség: mások botlásainak ismerete segít elkerülni ugyanazon hibákat. - Az eszköz álláspályázók esetén is működik. (ref.: MG)
Hírforrás:
Harvard Business School Working Knowledge
2024. március 21. • Továbbküldöm a hírt Link e hírhez: Régebbi hírforrás(ok): Így szerezz kreatív ötleteket más könyvtárosok kudarcaiból link |
FeliratkozásA heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását. A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel. KIT - hírcsokrok
Néhány tematikus gyűjtemény a lapból
HírlevélrőlA hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest). A KIT tulajdonosa: GM Info Consulting Kft. |
impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról |