Keresés a KIT archivumában:  
Könyvtár Információ Társadalom
Heti hírlevél információs és könyvtári szakemberek számára - Szemlék, hírek, kommentárok    angol zászló english flag  

Kudarcaid megosztásának előnyei - sikerpropaganda helyett

A gyakran és sokfelé megtapasztalt sikerpropaganda nemcsak hiteltelen, de vissza is veti a valós teljesítményt. (MG)

Ha el akarod juttatni üzeneteidet beosztottaidhoz, légy készen bevallani saját vezetési hiányosságaidat - tanácsolja vezetőknek Alison Wood Brooks, a Harvard Business School adjunktusa. Ha eredményes, sikeres vagy, esélyes, hogy munkatársaid valamennyire legalábbis ferde szemmel néznek rád. Egy új kutatás szerint mindez kiiktatható a sikerhez vezető úton tapasztalt kudarcok kommunikálásával. - "Az az izgalmas ebben a kutatásban, hogy megpróbáljuk feloldani az irigységgel járó haragot, és inkább a csodálat felé terelni az embereket" - mondja Brooks. "Ennek egyik módja, ha elismered küzdelmeidet vagy hiányosságaidat."

A rosszindulatú irigység pusztító érzelem. Kisebbrendűségi érzésből fakad, és (az egyensúly helyreállítása céljából) kisebbíteni szeretné a másik sikerét. Ezért mérgező:
- visszaveti a munkatársak termelékenységét
- csökkenti az együttműködést
- megzavarja a csoportkohéziót
- megnöveli az etikátlan viselkedés esélyét.

Azokat a sikeres embereket, akik nem rejtik el kudarcaikat, kollégáik nem kedvelik kevésbé, azaz nem romlik imázsuk. Sőt! Ilyen esetben inkább a "jóindulatú irigység" merül fel, mely együttérző, és olyan érzetet kelt, hogy az illető megérdemli a sikert, és motivált is saját teljesítménye javítására. (Mindez persze olyanokra érvényes, akik értek már el sikereket, tehát lehet elvi oka az irigységnek.)

Mindez tudatosan is előidézhető, interperszonális érzelemszabályozással: az egyik személy szándékosan alakítja a másik személy érzelmi reakcióit egy társas interakció során.

A sikeres vezető tévedéseinek közös ismerete nem csak csökkentheti a kollégák közötti versengést, hanem saját sikerre ösztönözheti a többi munkatársat. Az ilyen menedzserek számára adott a lehetőség, hogy a kommunikáció és az együttműködés javítása érdekében csapatépítő gyakorlatként arra ösztönzik beosztottaikat, hogy osszák meg hibáikat. "Ezzel nagyobb teljesítményre ösztönözheti csapatát" - mondja Brooks. További nyereség: mások botlásainak ismerete segít elkerülni ugyanazon hibákat. - Az eszköz álláspályázók esetén is működik. (ref.: MG)

Régebbi hírforrás(ok): Így szerezz kreatív ötleteket más könyvtárosok kudarcaiból link
legyenek kit hírei saját honlapján

Feliratkozás

A heti ingyenes KIT Hírlevelet megrendelheted a kit@gmconsulting.hu-ra írt "Megrendelés" tárgyú levéllel, név és intézmény megadásával, mellyel jelzed az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadását.

A hírlevél lemondása: ugyanígy, de „Lemondás” tárgymegjelöléssel.




Hírlevélről

A hírlevél hetente (júliusban, augusztusban kéthetente), térítésmentesen, csak elektronikus formában jelenik meg. A KIT nyomtatott példányai megtalálhatók a Könyvtörténeti és Könyvtártudományi Szakkönyvtárban is (Könyvtári Intézet, Budapest).

A KIT-archívum tartalma:
Közel 28.000 hír, 2002-től
A KIT-et az EPA (Elektronikus Periodika Adatbázis) is archiválja.

A megrendelők száma kb.:
700 fő

Olvasói létszám:
kb. 1000 fő

Adatvédelem
A KIT szerkesztői a birtokukba kerülő használói adatokat bizalmasan kezelik, azt csak az eredetileg megjelölt célra használják, harmadik fél részére nem adják át. A használati adatokat csak az egyedi adatközlőket (ha tudomásukra jut) nem visszafejthető módon, összegezve teszik közzé. Pl.: összes olvasói létszám, vagy felmérés eredményeképpen: a KIT-olvasók x%-a vezető beosztású. A használói felmérésekben a válaszadás anonim.
A szerkesztők a KIT-tel kapcsolatos visszajelzéseket egymás között megbeszélik, és visszajeleznek a levélírónak.
Adatkezelési tájékoztató

A KIT tulajdonosa:

GM Info Consulting Kft.
www.gmconsulting.hu


impresszum | szerkesztők | észrevétel e portálról